Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Mer skidkunskap i butikerna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 1158759" data-attributes="member: 32948"><p>Håller med MnO här. Jag kunde personligen mer om produkterna än försäljarna själva. Pinsamt! </p><p></p><p>Försäljningsargument för fetingar från ett stort skidmärke som jag inte tänker nämna: "Våra skidor är byggda som störtloppsskidor, fast bara breddade!" För 10 år sedan hade det gått hem, 2008/2009 har alla fattat att en friåkningsskida kräver en helt annan uppbyggnad. Förutom dessa skidförsäljare. </p><p></p><p>Den allmänna åsikten var också, som MnO antyder, att runt 80mm skida är en ganska fet skida, medans 90mm är ett riktigt monster. (Vid det här laget hade jag slutat lyssna på skitsnacket och letade dolda kameror, utan resultat...)</p><p></p><p>Dagens gapskratt var: "Vi tror inte på rocker, det får skidan att sjunka!" (Jo tjena...)</p><p></p><p>Dock cred till Conform'able-snubben. Enormt påläst och entusiastisk av att dela med sig av kunskapen. Det är så det ska se ut!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 1158759, member: 32948"] Håller med MnO här. Jag kunde personligen mer om produkterna än försäljarna själva. Pinsamt! Försäljningsargument för fetingar från ett stort skidmärke som jag inte tänker nämna: "Våra skidor är byggda som störtloppsskidor, fast bara breddade!" För 10 år sedan hade det gått hem, 2008/2009 har alla fattat att en friåkningsskida kräver en helt annan uppbyggnad. Förutom dessa skidförsäljare. Den allmänna åsikten var också, som MnO antyder, att runt 80mm skida är en ganska fet skida, medans 90mm är ett riktigt monster. (Vid det här laget hade jag slutat lyssna på skitsnacket och letade dolda kameror, utan resultat...) Dagens gapskratt var: "Vi tror inte på rocker, det får skidan att sjunka!" (Jo tjena...) Dock cred till Conform'able-snubben. Enormt påläst och entusiastisk av att dela med sig av kunskapen. Det är så det ska se ut! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Mer skidkunskap i butikerna
Tillbaka
Topp