Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Miljonsatsning på liftar i Riksgränsen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christiam" data-source="post: 1318974" data-attributes="member: 136280"><p>Byta nordals knappar mot vinkelns ankare för att snabbare få upp folk i nordals. </p><p>Vinkeln behöver bli driftsäkrare. </p><p>Önskar även att katterjokks liften skulle snurra hela dagen, det är en rolig sida speciellt för nybörjare/barn. Men jag förstår varför den bara körs 10-12. </p><p>Sen är ju anläggningen otroligt beroende av sittliften, står nedre still så ställer det till det så en ordentlig modernisering av den. </p><p>Sen vet jag inte om den oftast står pga väder eller bristfälligt underhåll ( för lite investering) . </p><p>Jag har dock ingen jättedåliga erfarenheter av liftarna, dom snurar på bortsett från vinkeln. </p><p></p><p>Lift upp på nordals skulle väl behöva dras där åkningen ner mot kiosken sker? Jag tycker det skulle ta bort lite av den ”vilda” känslan att åka ner där. Jag är förövrigt riktigt tacksam för alla skidåkare som så snällt fixar en trappa upp med sina pjäxor. Det är lite tråkigare att ordna en trappa med boots när det är hårt i snön.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christiam, post: 1318974, member: 136280"] Byta nordals knappar mot vinkelns ankare för att snabbare få upp folk i nordals. Vinkeln behöver bli driftsäkrare. Önskar även att katterjokks liften skulle snurra hela dagen, det är en rolig sida speciellt för nybörjare/barn. Men jag förstår varför den bara körs 10-12. Sen är ju anläggningen otroligt beroende av sittliften, står nedre still så ställer det till det så en ordentlig modernisering av den. Sen vet jag inte om den oftast står pga väder eller bristfälligt underhåll ( för lite investering) . Jag har dock ingen jättedåliga erfarenheter av liftarna, dom snurar på bortsett från vinkeln. Lift upp på nordals skulle väl behöva dras där åkningen ner mot kiosken sker? Jag tycker det skulle ta bort lite av den ”vilda” känslan att åka ner där. Jag är förövrigt riktigt tacksam för alla skidåkare som så snällt fixar en trappa upp med sina pjäxor. Det är lite tråkigare att ordna en trappa med boots när det är hårt i snön. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Miljonsatsning på liftar i Riksgränsen
Tillbaka
Topp