Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Miljonsatsning på liftar i Riksgränsen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gone skiing" data-source="post: 1318980" data-attributes="member: 179533"><p>Instämmer i vartenda ord här.</p><p></p><p>Ett moderniserat/utbyggt liftsystem skulle förmodligen locka fler besökare vilket kanske skulle kräva en satsning i Katterjokk med plats för parkering och fricamping alternativt en camping med drop in. Ser inte riktigt någon annan plats för detta än Katterjokk som då skulle behöva snurra hela dagen för att bli ett attraktivt alternativ.</p><p>I Narvik finns service för fricampare mot betalning något som saknas i Gränsen, tråkigt då april och maj bjuder på ypperligt väder för både tältning och camping i bil/van.</p><p></p><p>Ja, enda rimliga liften upp på Nordal är väl via sadeln men även jag ställer mig tveksam till om jag skulle se det som en förbättring, dessutom skulle den väl knappast vara öppen speciellt ofta pga vädret.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gone skiing, post: 1318980, member: 179533"] Instämmer i vartenda ord här. Ett moderniserat/utbyggt liftsystem skulle förmodligen locka fler besökare vilket kanske skulle kräva en satsning i Katterjokk med plats för parkering och fricamping alternativt en camping med drop in. Ser inte riktigt någon annan plats för detta än Katterjokk som då skulle behöva snurra hela dagen för att bli ett attraktivt alternativ. I Narvik finns service för fricampare mot betalning något som saknas i Gränsen, tråkigt då april och maj bjuder på ypperligt väder för både tältning och camping i bil/van. Ja, enda rimliga liften upp på Nordal är väl via sadeln men även jag ställer mig tveksam till om jag skulle se det som en förbättring, dessutom skulle den väl knappast vara öppen speciellt ofta pga vädret. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Miljonsatsning på liftar i Riksgränsen
Tillbaka
Topp