Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Monoski: There can be only one
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 1157796" data-attributes="member: 40931"><p>Underbart!! Åkaren på filmen, Pif, är antagligen världens bästa monoskiåkare och det är få skidåkare som kan hänga på honom nedför branterna i chamonix. Om han är ödmjuk går väl att diskutera, men hans talang är det inget fel på.</p><p></p><p>Och assr som du gissar är åket från 03:50 nordsidan på aiguille du midi och om jag inte misstar mig är det första gången det åks på mono. Sedan från 04:40 är jag rätt säker på att det är Coloir Gervasutti som åks. Detta åk ligger i närheten av midi och är också ett ramlar-du-så-dör-du åk som dessutom har ett enormt isberg ovanför sig, från vilket det rasar isklumpar stora som bilar med jämna mellanrum.</p><p></p><p>Så det är inte så konstigt att han "sladdar" lite på dessa åk... Men i resten av filmen kan man väl knappast beskylla honom för att ha låg fart??</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 1157796, member: 40931"] Underbart!! Åkaren på filmen, Pif, är antagligen världens bästa monoskiåkare och det är få skidåkare som kan hänga på honom nedför branterna i chamonix. Om han är ödmjuk går väl att diskutera, men hans talang är det inget fel på. Och assr som du gissar är åket från 03:50 nordsidan på aiguille du midi och om jag inte misstar mig är det första gången det åks på mono. Sedan från 04:40 är jag rätt säker på att det är Coloir Gervasutti som åks. Detta åk ligger i närheten av midi och är också ett ramlar-du-så-dör-du åk som dessutom har ett enormt isberg ovanför sig, från vilket det rasar isklumpar stora som bilar med jämna mellanrum. Så det är inte så konstigt att han "sladdar" lite på dessa åk... Men i resten av filmen kan man väl knappast beskylla honom för att ha låg fart?? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Monoski: There can be only one
Tillbaka
Topp