Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Norefjell – Skandinaviens högsta doldis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 1266440" data-attributes="member: 13390"><p>Efter fyra-fem riktigt bra snöår blev 21-22 riktigt jäkla kass i området. </p><p>LIftsystemet i sig kan jag inte bedöma, för det har jag aldrig testat, men som tur-ort tycker jag annars att det är rakt av fenomenalt. Speciellt för oss i Västsverige, då det är närmast märkligt nära dit givet hur bra det är. </p><p></p><p>Jag har faktiskt åkt upp över dagen från Göteborg några gånger (i elbil dessutom). Ok, det blir lite tidig start, men om avfärd vid femtiden och hemkomst runt 21 så har man fått en riktig heldag i klassterräng samtidigt som man både vaknar och somnar hemma. Smidigt, spontant och obokat. Om än med några timmar i bil då..,</p><p></p><p>Närmast alpklass bitvis, iaf map åk av lite mer hotlappingkaraktär upp till ett par hundra fallhöjdmeter. Med förvånande många alternativ med skiftande karaktär egentligen i alla väderstreck. Ravnås NO, Grindefjell, Högevarde O, Ranten etc. Bara radar upp bra grejer. Och sen kompletterat med möjligheten till riktigt mycket fallhöjd då om man kör ner till liftsystemets dal (för mig teoretiskt, för jag har aldrig åkt hela vägen ner...).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 1266440, member: 13390"] Efter fyra-fem riktigt bra snöår blev 21-22 riktigt jäkla kass i området. LIftsystemet i sig kan jag inte bedöma, för det har jag aldrig testat, men som tur-ort tycker jag annars att det är rakt av fenomenalt. Speciellt för oss i Västsverige, då det är närmast märkligt nära dit givet hur bra det är. Jag har faktiskt åkt upp över dagen från Göteborg några gånger (i elbil dessutom). Ok, det blir lite tidig start, men om avfärd vid femtiden och hemkomst runt 21 så har man fått en riktig heldag i klassterräng samtidigt som man både vaknar och somnar hemma. Smidigt, spontant och obokat. Om än med några timmar i bil då.., Närmast alpklass bitvis, iaf map åk av lite mer hotlappingkaraktär upp till ett par hundra fallhöjdmeter. Med förvånande många alternativ med skiftande karaktär egentligen i alla väderstreck. Ravnås NO, Grindefjell, Högevarde O, Ranten etc. Bara radar upp bra grejer. Och sen kompletterat med möjligheten till riktigt mycket fallhöjd då om man kör ner till liftsystemets dal (för mig teoretiskt, för jag har aldrig åkt hela vägen ner...). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Norefjell – Skandinaviens högsta doldis
Tillbaka
Topp