Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Norges största skidort Trysil stänger på grund av corona
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sarastro" data-source="post: 1202218" data-attributes="member: 168297"><p>Killgissa? —Det var ett nytt uttryck (direktöversättning från norska?). Visst förstår jag vad du menar, men varför detta nedsättande uttryck på ett i övrigt alltid hövligt och vänligt forum?</p><p></p><p>Att det är kommunerna som fattat beslutet framgår av resp skidorts hemsida (både på norska, svenska och engelska). Att den största smittorisken föreligger när många människor samlas inomhus nära varandra torde vara oomtvistligt, liksom att fjället knappast är smittfarligare än gatan i Oslo eller Stockholm (snarare tvärtom).</p><p></p><p>Se'n må det ju vara mig förlåtet om jag har en åsikt om att de norska åtgärderna är alltför drastiska, men någon jämförelse med de svenska gjorde jag inte. Detta helt enkelt för att de sistnämnda inte publicerats när jag skrev mitt ursprungliga inlägg.</p><p></p><p>Nu när SLAO de facto publicerat sina riktlinjer kan jag dock konstatera att jag anser att dessa är alldeles för milda (dvs nästan ingenting alls). Detta av precis samma skäl som jag angav när jag uttryckte min åsikt att de norska var för drastiska.</p><p></p><p>Hoppas att detta återför debatten till en något sakligare nivå.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sarastro, post: 1202218, member: 168297"] Killgissa? —Det var ett nytt uttryck (direktöversättning från norska?). Visst förstår jag vad du menar, men varför detta nedsättande uttryck på ett i övrigt alltid hövligt och vänligt forum? Att det är kommunerna som fattat beslutet framgår av resp skidorts hemsida (både på norska, svenska och engelska). Att den största smittorisken föreligger när många människor samlas inomhus nära varandra torde vara oomtvistligt, liksom att fjället knappast är smittfarligare än gatan i Oslo eller Stockholm (snarare tvärtom). Se'n må det ju vara mig förlåtet om jag har en åsikt om att de norska åtgärderna är alltför drastiska, men någon jämförelse med de svenska gjorde jag inte. Detta helt enkelt för att de sistnämnda inte publicerats när jag skrev mitt ursprungliga inlägg. Nu när SLAO de facto publicerat sina riktlinjer kan jag dock konstatera att jag anser att dessa är alldeles för milda (dvs nästan ingenting alls). Detta av precis samma skäl som jag angav när jag uttryckte min åsikt att de norska var för drastiska. Hoppas att detta återför debatten till en något sakligare nivå. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Norges största skidort Trysil stänger på grund av corona
Tillbaka
Topp