Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Ny gondol ersätter Kabinbanan i Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fredrik-" data-source="post: 1326559" data-attributes="member: 190745"><p>Är det någon som vet sån ca hur ofta liftarna står av olika orsaker?</p><p></p><p>Liften klarar inte vinden</p><p>Vinden är starkare än vad de får vara enligt reglerna</p><p>Man vill helt enkelt inte få upp en massa folk i högsonen på grund av väder och vind</p><p></p><p>Min erfarenhet är att det blåser mycket när gondolen står stila, ofta är hela högsonen stängd men någon gång är Tväråvalvet öppet. -> Inte speciellt bra väder med en massa folk runt toppen.</p><p></p><p>Hummelliften går i rätt stark vind och kan vara riktigt otrevlig med tanke på kyla.</p><p></p><p>Brukar blåsa rätt mycket när VM8 står stilla men hade inte varit något problem att låta folk åka i backarna. Evakuering för de mest utsatta nära avstigningen hade nog inte varit så trevlig. </p><p></p><p>Har haft en rätt gungig tur i sadel expressen vid stark vind och den gången var det på grensen på grund av själva liften (har för mig att den först var stängd och sen stängdes direkt efter).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fredrik-, post: 1326559, member: 190745"] Är det någon som vet sån ca hur ofta liftarna står av olika orsaker? Liften klarar inte vinden Vinden är starkare än vad de får vara enligt reglerna Man vill helt enkelt inte få upp en massa folk i högsonen på grund av väder och vind Min erfarenhet är att det blåser mycket när gondolen står stila, ofta är hela högsonen stängd men någon gång är Tväråvalvet öppet. -> Inte speciellt bra väder med en massa folk runt toppen. Hummelliften går i rätt stark vind och kan vara riktigt otrevlig med tanke på kyla. Brukar blåsa rätt mycket när VM8 står stilla men hade inte varit något problem att låta folk åka i backarna. Evakuering för de mest utsatta nära avstigningen hade nog inte varit så trevlig. Har haft en rätt gungig tur i sadel expressen vid stark vind och den gången var det på grensen på grund av själva liften (har för mig att den först var stängd och sen stängdes direkt efter). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Ny gondol ersätter Kabinbanan i Åre
Tillbaka
Topp