Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Nya liftar i Tre Dalarna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="charliethon" data-source="post: 1186608" data-attributes="member: 84134"><p>Lite det jag tänkte, jag har ändå sneglat mot de bergskammarna några gånger och tyckt att det borde vara värt en hel dags knallande att komma upp där. Framförallt när en lokal fransos seglade ner till vår picnic, väntade en kvart och efter lufsade hans smått utmattade, men glada hund. </p><p>Liften borde då med andra ord inte sträcka sig så långt. </p><p></p><p>Sant med lavinerna där, samtidigt ligger ju inte de kammarna lika exponerat som de till skiers right (eller vänster om plein süd om vi ska fortsätta i lift-perspektivet), där det brukar släppa lite titt som tätt när solen ligger på. </p><p></p><p>Också funderat på Lac du Lou-dalen, men iom att de inte byggt något på den sidan om la Masse så borde det vara något sorts reservat där. Finns ju inget annat än hurtiga kruttanter och piffiga gubbar som knallar uppför och dricker kaffe från st. Martin och uppåt mot la Masse heller. </p><p>Lac noir hoppas jag förblir outbyggt. Och med skruttiga gamla liftar. Dock får de ju gärna vara öppna lite oftare..</p><p></p><p>Förstår dig, tänk på sjön-sjön och försök sköna in ett litet asgarv. Om inte annat hjälper kanske Hitler och Jon Olsson<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p> [USER=77701]@Heddious[/USER]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="charliethon, post: 1186608, member: 84134"] Lite det jag tänkte, jag har ändå sneglat mot de bergskammarna några gånger och tyckt att det borde vara värt en hel dags knallande att komma upp där. Framförallt när en lokal fransos seglade ner till vår picnic, väntade en kvart och efter lufsade hans smått utmattade, men glada hund. Liften borde då med andra ord inte sträcka sig så långt. Sant med lavinerna där, samtidigt ligger ju inte de kammarna lika exponerat som de till skiers right (eller vänster om plein süd om vi ska fortsätta i lift-perspektivet), där det brukar släppa lite titt som tätt när solen ligger på. Också funderat på Lac du Lou-dalen, men iom att de inte byggt något på den sidan om la Masse så borde det vara något sorts reservat där. Finns ju inget annat än hurtiga kruttanter och piffiga gubbar som knallar uppför och dricker kaffe från st. Martin och uppåt mot la Masse heller. Lac noir hoppas jag förblir outbyggt. Och med skruttiga gamla liftar. Dock får de ju gärna vara öppna lite oftare.. Förstår dig, tänk på sjön-sjön och försök sköna in ett litet asgarv. Om inte annat hjälper kanske Hitler och Jon Olsson:) [USER=77701]@Heddious[/USER] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Nya liftar i Tre Dalarna
Tillbaka
Topp