Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Olympiska spel – För vem?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 1175814" data-attributes="member: 33054"><p>Kul text Frenkel. Men jag håller inte med. Jag tror inte OS i pipe blir så stort så att all annan form av jibbing hamnar i skuggan. FIS kör ju redan VM och intresset för det är nära noll.</p><p></p><p>Man kan inte säga att OS dödade hotdog. 1988 var puckel uppvisningsgren i OS (Håkan Hanson vann) och då var varmkorven redan kall. Nu är puckelpist en marginalföreteelse, utan OS hade sporten varit helt död. Inga pengar från SOK, inget skidgymnasium etc. Lite hårt sagt kan man säga att IOK genomför en livsuppehållande behandling på puckel och areals. </p><p></p><p>Jag gissar att halfpipe-OS på skidor blir likande som snowboard, men en något blekare kopia. Shaun White och de andra åkarna kan kombinera OS med att göra film, foto och andra projekt. </p><p></p><p>Sedan kan det säkert bli så att någon åkare får lite mindre pengar att leka med för att någon fixstjärna får lite mer, men det har inte så mycket med OS att göra, utan är en naturlig utslagning som förr eller senare händer när en sport mognar. Det har hänt inom snowboard. De som drog nitlotten var de som ändå inte drev sporten framåt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 1175814, member: 33054"] Kul text Frenkel. Men jag håller inte med. Jag tror inte OS i pipe blir så stort så att all annan form av jibbing hamnar i skuggan. FIS kör ju redan VM och intresset för det är nära noll. Man kan inte säga att OS dödade hotdog. 1988 var puckel uppvisningsgren i OS (Håkan Hanson vann) och då var varmkorven redan kall. Nu är puckelpist en marginalföreteelse, utan OS hade sporten varit helt död. Inga pengar från SOK, inget skidgymnasium etc. Lite hårt sagt kan man säga att IOK genomför en livsuppehållande behandling på puckel och areals. Jag gissar att halfpipe-OS på skidor blir likande som snowboard, men en något blekare kopia. Shaun White och de andra åkarna kan kombinera OS med att göra film, foto och andra projekt. Sedan kan det säkert bli så att någon åkare får lite mindre pengar att leka med för att någon fixstjärna får lite mer, men det har inte så mycket med OS att göra, utan är en naturlig utslagning som förr eller senare händer när en sport mognar. Det har hänt inom snowboard. De som drog nitlotten var de som ändå inte drev sporten framåt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Olympiska spel – För vem?
Tillbaka
Topp