Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] På rull i och runt Whistler
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 1148894" data-attributes="member: 29149"><p>Halvtaskig research.</p><p></p><p>Nej - Whislter var inte en vintersportort från början. Det började som en "summer resort" och liftarna byggdes först senare. Sedan kan man väl säga att vinteraktiviteterna succesivt tog över men att man nu åter satsat allt hårdare på sommaraktiviteter. Grundinställningen på orten skulle jag dock hävda att man alltid har velat satsa hårt på sommaren och detta är inget nytt. Om jag inte minns fel så togs detta bl a upp i Åka Skidors reportage i slutet av 90-talet (98 eller 99). För den intresserade så rekommenderas det lilla muséet bredvid biblioteket.</p><p></p><p>Hoppas att det inte är fler fel som jag inte kan bedömma...</p><p></p><p>/drygfan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 1148894, member: 29149"] Halvtaskig research. Nej - Whislter var inte en vintersportort från början. Det började som en "summer resort" och liftarna byggdes först senare. Sedan kan man väl säga att vinteraktiviteterna succesivt tog över men att man nu åter satsat allt hårdare på sommaraktiviteter. Grundinställningen på orten skulle jag dock hävda att man alltid har velat satsa hårt på sommaren och detta är inget nytt. Om jag inte minns fel så togs detta bl a upp i Åka Skidors reportage i slutet av 90-talet (98 eller 99). För den intresserade så rekommenderas det lilla muséet bredvid biblioteket. Hoppas att det inte är fler fel som jag inte kan bedömma... /drygfan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] På rull i och runt Whistler
Tillbaka
Topp