Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Pjäxa utvecklas utifrån Freerides medlemmar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bionicon" data-source="post: 1156910" data-attributes="member: 14353"><p>Iden om luftpump har slagit mig med. Men jag tror effekten blir större om den placeras under hälen. Där är är kraften större, och rörelsen mer konstant under åkning och gång. </p><p>Utblåset bör vara under tårna där svett/ köldproblemet är som störst.</p><p>Om den kombineras med en perforerad skovärmarplatta som luften strömmar igenom så tror jag det kan fungera väldigt bra.</p><p></p><p>Smalbens / benhinneproblem tror jag löses bäst med plösmaterial som formar sig, och bra progressivitet i skalets flex.</p><p>Glöm inte ordentligt med plats.</p><p></p><p>Glöm inte god plats i tåboxen. Jag fattar varför så få skal har god plats för stortårna. Skalets innerkan kan vara helt rakt ända fram. Om man har god passform så behöver inte tåna pressas mot skalet för att man skall få tillräcklig kontakt med skidan. Utrymme att hålla blodcirkulationen igång är viktigare (Racing pjux är ju så klar ett undantag)</p><p></p><p>Gummisulor är ett måste. (Själv så är jag är beroende...)</p><p></p><p>Hoppas ditt projekt leder till nått...!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bionicon, post: 1156910, member: 14353"] Iden om luftpump har slagit mig med. Men jag tror effekten blir större om den placeras under hälen. Där är är kraften större, och rörelsen mer konstant under åkning och gång. Utblåset bör vara under tårna där svett/ köldproblemet är som störst. Om den kombineras med en perforerad skovärmarplatta som luften strömmar igenom så tror jag det kan fungera väldigt bra. Smalbens / benhinneproblem tror jag löses bäst med plösmaterial som formar sig, och bra progressivitet i skalets flex. Glöm inte ordentligt med plats. Glöm inte god plats i tåboxen. Jag fattar varför så få skal har god plats för stortårna. Skalets innerkan kan vara helt rakt ända fram. Om man har god passform så behöver inte tåna pressas mot skalet för att man skall få tillräcklig kontakt med skidan. Utrymme att hålla blodcirkulationen igång är viktigare (Racing pjux är ju så klar ett undantag) Gummisulor är ett måste. (Själv så är jag är beroende...) Hoppas ditt projekt leder till nått...! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Pjäxa utvecklas utifrån Freerides medlemmar
Tillbaka
Topp