Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Pjäxor helt utan spännen – dubbel-BOA är här
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1313390" data-attributes="member: 175247"><p>BOA känns för mig som en produktutveckling för att få fler personer att tro att de behöver köpa nya pjäxor.</p><p>En riktigt tillpassad pjäxa sitter ordentligt fast runt hela foten bara man trycker ner den i pjäxan, och man ska ”nästan” kunna åka med pjäxan bara man drar åt kardborrbandet högst upp i skaftet. Spännena ska bara hålla ihop pjäxsskalet och behöver man spänna spännena rejält för att få foten fixerad så är pjäxan för stor.</p><p>Så tycker jag, jag har aldrig ont, känner inga tryckpunkter och har bara läge ”0” och ”1” som alltid är samma på mina spännen. Det ska kännas som att en form är gjuten runt foten, har man väldigt ”knepiga” fötter så lägg pengarna på en formsprutad pjäxa i stället.</p><p>Dessutom tror jag att en pjäxa med spännen är mekaniskt tåligare och mer långlivad än en med BOA mekanism.</p><p>Nu har jag iofs aldrig provat en BOA pjäxa, men den är ju likadan som en traditionell, det är bara en annan sorts mekanism som drar ihop skalet. Då var det konstruktionsmässigt betydligt större skillnad mot bakistegspäxorna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1313390, member: 175247"] BOA känns för mig som en produktutveckling för att få fler personer att tro att de behöver köpa nya pjäxor. En riktigt tillpassad pjäxa sitter ordentligt fast runt hela foten bara man trycker ner den i pjäxan, och man ska ”nästan” kunna åka med pjäxan bara man drar åt kardborrbandet högst upp i skaftet. Spännena ska bara hålla ihop pjäxsskalet och behöver man spänna spännena rejält för att få foten fixerad så är pjäxan för stor. Så tycker jag, jag har aldrig ont, känner inga tryckpunkter och har bara läge ”0” och ”1” som alltid är samma på mina spännen. Det ska kännas som att en form är gjuten runt foten, har man väldigt ”knepiga” fötter så lägg pengarna på en formsprutad pjäxa i stället. Dessutom tror jag att en pjäxa med spännen är mekaniskt tåligare och mer långlivad än en med BOA mekanism. Nu har jag iofs aldrig provat en BOA pjäxa, men den är ju likadan som en traditionell, det är bara en annan sorts mekanism som drar ihop skalet. Då var det konstruktionsmässigt betydligt större skillnad mot bakistegspäxorna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Pjäxor helt utan spännen – dubbel-BOA är här
Tillbaka
Topp