[Artikel] Premiärdags för Generation Flinga

Redaktionen

Aktiv medlem
Nu är det dags för releasefest av Generation Flingas film Catch Us If You Can. Filmen, som du kan streama gratis här på Freeride den 3 december, är den första skidfilmen som producerats med enbart kvinnliga åkare. Freeride har pratat med Sara Orrensj

Läs hela artikeln:

Det kommer bli galet bra party imorgon, och skidfilm innan det kan ju bara betyda succé!

Hmm. Man har väl fått med den med Åka Skidor har nte slitet upp skiten än dock:)

Jag fick filmen med Åka Skidor i går och såg den i natt (samtidigt som jag försökte bota min efterhängsna rethosta). Introt och grafiken (kartor m.m.) var grymma men tyvärr var musiken lite väl likriktad. När det gäller åkningen så slår det formligen gnistor om Jeanette Hargin. Hon är imponerande bra på att köra i högt tempo i fallinjen (även i svår terräng). Jag gillar också Rachel Burkes och Anja Pärsons delar (även om de var väl korta). Jag tycker att filmen tappar tempo varje gång Sara Orrensjö åker. Hon kör försiktigt och sitter för det mesta i baksätet. Som jag ser det håller hon inte samma klass som övriga åkare i filmen. Noterbart är att filmen bara innehåller några få och extremt korta lifestyleinslag och att det bara är under ett av dessa (varmbad i Japan) som tittaren får höra tjejerna prata. För min del hade det gärna fått vara fler sådana inslag.

Såg filmen igår natt likasom Hybris, kan hålla med hans inslag om hur filmen var. Tjejerna var duktiga, bra edit å skönt flow i åkandet, 7 av 10 snötoppar i betyg.

"Noterbart är att filmen bara innehåller några få och extremt korta lifestyleinslag och att det bara är under ett av dessa (varmbad i Japan) som tittaren får höra tjejerna prata. För min del hade det gärna fått vara fler sådana inslag."

Extramaterialet som finns på filmen tar upp sånt, tror den var ca.30-40 minuter lång. Kanske inte möjligt att visa upp den också på Freeride, men för er som kommer över filmen är det klart värt en titt. Personligen tyckte jag att extramaterialsfilmen var bättre än den ordinarie, då den var vinklad lite som en dokumentär där man får följa tjejerna i deras arbete (åkning, resor, filmning, planering m.m.).

Jag fick den också med Åka skidor och e sjuk så jag såg den idag och blev mkt imponerad! Rekomenderas!

jag har redan sett den tre gånger + extramaterialet. Hihihi. Jeanette har sjukaste stilen asså. Tummarna uppåt. Mycket härligt att se.

Två tummar ner för världens jävla sämsta kö utanför Caféet... Nu går jag och lägger mig!

här kommer fler tummar ner tyvärr! varför cafe opera för en skidfilmspremiär?
för det är säkert inga "vanliga"som går dit en onsdag?!
bättre kan ni !!!
eller?

Tillbaka
Topp