[Artikel] Prylspaning på Swesportmässan

Redaktionen

Aktiv medlem
Den årliga Swesportmässan gick av stapeln i Kista i helgen. Freeride var där och spanade på nästa års skidor, pjäxor och andra skidprylar.

Läs hela artikeln:

Völkl Katana Kolfiber! OMFG! En viktjämförelse med dagens katana hade vart fint där!

Vi hade tyvärr inte med oss vågen till Swesport. Ska försöka fixa det till ISPO istället.

Ang Bergans. Haglöfs Vassi säger hej och undrar varför ni är ett år sena.

Håller inte riktigt med där Hasse. Inte sett ett Norrönaställ som jag skulle kunna missta för Vassi. Vilket det där Bergansstället lätt skulle kunna ge upphov till.

Körde skidor med Johan från Skistore 3 dagar förra året i St. Anton. Först på torsdag kväll(sista dagen) så såg jag att det inte var Norröna utan Haglöfs. Då var det lila och inte det grön blåa... Och jag var inte ensam som inte såg det...

Men så är det ju i branchen. Inte lätt att vara ensam om en sak ;)

Tror Hasse menar Vassi i lila/grönt, som påminner ganska starkt om färger Norröna använt tidigare. Däremot är det ju en helt annan skärning och passform på plagget, så kan man öht inte särskilja dessa bör man kanske undvika att jobba med konfektion... :)

När kommer fler märken med skidbyxor som har ventilation på insidan av benet med nät/mesh och 3/4 eller hellång dragkedja på utsidan???
Vet bara om Oakleys värstingbyxa och på sitt sätt Sweets motsvarighet =(

Som sagt inte sagt att skärningen är samma men som Lee-nus skriver så var Vassi färgerna direkt samma som Norrönas färger.

Vi körde skidor med ryggsäck och puder så jag kollade inte så noga på det då förräns efter skidåkningen på torsdag och då såg jag att det var ett Haglöfs men fram till dess så trodde både jag och andra som vi körde med att det var Norröna för vi kommentera det efter när vi insåg att det var Haglöfs.

Och deras färger var mer eller mindre direkt lika:

http://www.freeride.se/prylar/jackor/2012/norrona/lofoten-gore-tex-active-shell-jacket.html
http://www.blue-tomato.com/sv/Snoejacka/Hagloefs-Vassi-Jacket/product.bto?baseProduct=155443

Och om man kollar på Bergans jämfört med Haglöfs Vassi så är det att det är två färgat på fickan som är den största likheten mellan Bergan och Vassi. Jackorna ser inte alls likadana ut om du jämför de på bilderna. Men det gör ju inte Norröna och Haglöfs inte heller förutom färgen då ;)

Stor skillnad på byxorna tex i passformen om man kollar på bilderna i alla fall.

Det handlar inte om färger. Om du kollar på den blå/orangea Bergansjackan så har den nästan identisk profil som Vassi med de två fickorna nertill som är "utbyggda" i nederkant. Bröstfickan placerad på samma sätt osv. Spontant när jag såg den på plats så tyckte jag att det var en rak kopia. Lite som Burton Jussi anorak vs. Cross Scherlin även om det var värre då dom dessutom tog exakt samma färger på samma ställen på Crossjackan.

Inga techinserts på Ross 130/Lange XT 130...- Kommer lägga mig i fosterställning, gråta mig till söms inatt och köpa K2 130 till nästa säsong. Eller vänta ett år till...

www.everythingisaremix.info
väx upp. det finns inga nya ideer, bara nya kombinationer av två gamla.
textilindustrin fungerar ungefärsåhär, för företag med liten budget: ta en bästsäljare, skicak till kina å säg att du vill ha en likadan, fast med din logo.

tror ni de är en slump att alla goggles börjar se lika dana ut, när alla görs i samma fabrik?

sluta tjaffsa, ni syns bra ändå i era rosa,neon,lila-whatever kläder, och är lika O-unika ändå.

Snödjup

Tillbaka
Topp