Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Reine Barkered tar en plats i kommunfullmäktige i Åre: "Vi håller på att bygga bort den här byn"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wille1504" data-source="post: 1266817" data-attributes="member: 156543"><p>Jag har lite svårt att tro att det är det som avses i DN-artikeln eftersom det Savran säger är att de missar skatteintäkter från 2000 som jobbar där i 6 månader på år. Det enda säsongare kan tänkas använda om de skadar sig/blir sjuka är räddningstjänsten som bekostas av kommunen. Sjukvården är regional och sjukfrånvaro drabbar först arbetsgivare och sedan försäkringskassan.</p><p></p><p>Det du beskriver har jag inte ord för. Riktigt risigt beteende som som dock är kriminaliserat. Tipsa Skatteverket är allt jag kan säga. Lär knappast leda till de döms till någon påföljd även om det kan hända, men Skatteverket gör ju en utredning och kommer fram till var de ska vara folkbokförda.</p><p></p><p>Förövrigt, var kan man läsa fler intervjuer med Reine? Var snack i tråden om en med åka skidor som jag inte kan hitta. Finns även en kortare på partiets facebook-sida såg jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wille1504, post: 1266817, member: 156543"] Jag har lite svårt att tro att det är det som avses i DN-artikeln eftersom det Savran säger är att de missar skatteintäkter från 2000 som jobbar där i 6 månader på år. Det enda säsongare kan tänkas använda om de skadar sig/blir sjuka är räddningstjänsten som bekostas av kommunen. Sjukvården är regional och sjukfrånvaro drabbar först arbetsgivare och sedan försäkringskassan. Det du beskriver har jag inte ord för. Riktigt risigt beteende som som dock är kriminaliserat. Tipsa Skatteverket är allt jag kan säga. Lär knappast leda till de döms till någon påföljd även om det kan hända, men Skatteverket gör ju en utredning och kommer fram till var de ska vara folkbokförda. Förövrigt, var kan man läsa fler intervjuer med Reine? Var snack i tråden om en med åka skidor som jag inte kan hitta. Finns även en kortare på partiets facebook-sida såg jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Reine Barkered tar en plats i kommunfullmäktige i Åre: "Vi håller på att bygga bort den här byn"
Tillbaka
Topp