Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Reine Barkered tar en plats i kommunfullmäktige i Åre: "Vi håller på att bygga bort den här byn"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NyslipadeKanter" data-source="post: 1266851" data-attributes="member: 161661"><p>Varför skulle man behöva ha utedass och träskidor för att man bygger i gammal stil? </p><p>Om du renoverar ett gammalt hus och bor i det; är det förbjudet att ha rinnande vatten och ett fräscht kök? Blir det en pastich då? </p><p>En ytterst märklig motsättning som jag inte förstår mig på. Givetvis kan Åre säga att Sporthotellet, Grand Hotel, Bergbanan och de gamla villorna på Tottvägen är stilidealet som man ska följa. </p><p>Skulle Åre bli mindre levande eller mindre intressant för att vi hade fått mer av det istället för lådorna på Kabinvägen och Årevägen? Är man pastich om man inte bygger "Åre Views" gräsliga stål och glasbebyggelse vid VM8an? </p><p></p><p>Jag ogillar att använda "typiskt svensk" i negativa ordalag, men den här debatten är verkligen typisk svensk. Att bygga organiskt som man gjort i tusentals år fram till 1940/50-talet är inte pastich/dåligt. Det är ganska rimligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NyslipadeKanter, post: 1266851, member: 161661"] Varför skulle man behöva ha utedass och träskidor för att man bygger i gammal stil? Om du renoverar ett gammalt hus och bor i det; är det förbjudet att ha rinnande vatten och ett fräscht kök? Blir det en pastich då? En ytterst märklig motsättning som jag inte förstår mig på. Givetvis kan Åre säga att Sporthotellet, Grand Hotel, Bergbanan och de gamla villorna på Tottvägen är stilidealet som man ska följa. Skulle Åre bli mindre levande eller mindre intressant för att vi hade fått mer av det istället för lådorna på Kabinvägen och Årevägen? Är man pastich om man inte bygger "Åre Views" gräsliga stål och glasbebyggelse vid VM8an? Jag ogillar att använda "typiskt svensk" i negativa ordalag, men den här debatten är verkligen typisk svensk. Att bygga organiskt som man gjort i tusentals år fram till 1940/50-talet är inte pastich/dåligt. Det är ganska rimligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Reine Barkered tar en plats i kommunfullmäktige i Åre: "Vi håller på att bygga bort den här byn"
Tillbaka
Topp