Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Roadtrip med elbil? Vi åker till Solheisen och möter Kaj Zackrisson
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1329366" data-attributes="member: 175247"><p>Fel! Se nedan.</p><p></p><p>Det räcker!</p><p>Dessa bilar är ändå helt överlägsna, se nedan.</p><p></p><p>Sorry du har fel, fredw.</p><p></p><p>1. Alla Ionity ger 350 eller 400 kW.</p><p>2. I Tyskland har EnBW redan ett mycket väl utbyggt nät med 300 och 400 kW laddparker.</p><p>3. Även om toppeffekten inte kan nås så matar dessa bilar på med hiskeliga effekter på 300 kW ända upp till 70% SOC (din Enyaq kan där ladda med ca 90 kW i jämförelse).</p><p>4. En XPeng G6 har 451 kW i topp laddeffekt och laddar teoretiskt 10-80% på 11-12 min. Jag har sett den ladda på en 300 kW laddstation 10-80% på 13 min. Det är bara toppen som kapas, de utnyttjar den befintliga kapaciteten på dagens laddare mycket bättre än de andra elbilarna. </p><p>Se bilder nedan.</p><p>5. Argument som att det finns ju ännu inte +500 kW laddare är irrelevanta, det blir snart ny standard.</p><p>[ATTACH=full]43060[/ATTACH]</p><p>[ATTACH=full]43061[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1329366, member: 175247"] Fel! Se nedan. Det räcker! Dessa bilar är ändå helt överlägsna, se nedan. Sorry du har fel, fredw. 1. Alla Ionity ger 350 eller 400 kW. 2. I Tyskland har EnBW redan ett mycket väl utbyggt nät med 300 och 400 kW laddparker. 3. Även om toppeffekten inte kan nås så matar dessa bilar på med hiskeliga effekter på 300 kW ända upp till 70% SOC (din Enyaq kan där ladda med ca 90 kW i jämförelse). 4. En XPeng G6 har 451 kW i topp laddeffekt och laddar teoretiskt 10-80% på 11-12 min. Jag har sett den ladda på en 300 kW laddstation 10-80% på 13 min. Det är bara toppen som kapas, de utnyttjar den befintliga kapaciteten på dagens laddare mycket bättre än de andra elbilarna. Se bilder nedan. 5. Argument som att det finns ju ännu inte +500 kW laddare är irrelevanta, det blir snart ny standard. [ATTACH type="full" size="2500x1875"]43060[/ATTACH] [ATTACH type="full" size="2500x1875"]43061[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Roadtrip med elbil? Vi åker till Solheisen och möter Kaj Zackrisson
Tillbaka
Topp