Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] RYKTE: MARKER SLÄPPER Duke PT (inte "RESET") en UTMANARE TILL SHIFT
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="steglund" data-source="post: 1194971" data-attributes="member: 155837"><p>Jag tycker som många andra att det här var ett antiklimax. Shift har satt standarden. Duke PT är mycket tyngre och med lösa delar som kan tas av och tappas bort. Om Salomon har kurage nog att komma med en uppgraderad Shift med mer robust AFD och stopper som stannar pålitligt i låst läge (vilket inte bör vara så svårt), är det valet att föredra för 90 % av alla åkare. Enda tydliga fördelen med Duke PT blir då större spann på DIN-värdena.</p><p>Nu ska det sägas att jag tycker att Salomon har lyckats väldigt väl med vikten på Shift, även om många hängivna tur-fantaster rynkar på näsan. Det är väl i princip ingen renodlad alpinbindning som väger lika lite (utan att dessutom ha tech i tådelen).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="steglund, post: 1194971, member: 155837"] Jag tycker som många andra att det här var ett antiklimax. Shift har satt standarden. Duke PT är mycket tyngre och med lösa delar som kan tas av och tappas bort. Om Salomon har kurage nog att komma med en uppgraderad Shift med mer robust AFD och stopper som stannar pålitligt i låst läge (vilket inte bör vara så svårt), är det valet att föredra för 90 % av alla åkare. Enda tydliga fördelen med Duke PT blir då större spann på DIN-värdena. Nu ska det sägas att jag tycker att Salomon har lyckats väldigt väl med vikten på Shift, även om många hängivna tur-fantaster rynkar på näsan. Det är väl i princip ingen renodlad alpinbindning som väger lika lite (utan att dessutom ha tech i tådelen). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] RYKTE: MARKER SLÄPPER Duke PT (inte "RESET") en UTMANARE TILL SHIFT
Tillbaka
Topp