Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Så mycket tjänar raceproffsen i världscupen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 1189136" data-attributes="member: 33054"><p>Tyvärr tror jag Bergspojken har fel. I Sverige är intresset för damernas alpinåkning på topp, till och med högre än för killarnas wc (säkert flera anledningar, idrottslig prestation, kvinnans status i samhället etc). Men så är det inte överallt.</p><p></p><p>När marknaden får bestämma, med kontrakt med skidfabrikanter, personliga sponsorer etc så har killarna rejält mycket bättre betalt. I Österrike och Schweiz (där kvinnor fick rösträtt 1971) står manlig alpinåkning långt mycket högre status än tjejernas. För drygt tio år sedan var Atomic överlägsen nummer ett inom racing (Hermann var som bäst bäst) sponsrade Atomic inte ens tjejer. Det var inte kommersiellt intressant. Jag tror att FIS är mer jämlik än vad vi kan tro. Skulle vi får se en lista över hur mycket alpinstjärnorna tjänar totalt ligger killarna i topp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 1189136, member: 33054"] Tyvärr tror jag Bergspojken har fel. I Sverige är intresset för damernas alpinåkning på topp, till och med högre än för killarnas wc (säkert flera anledningar, idrottslig prestation, kvinnans status i samhället etc). Men så är det inte överallt. När marknaden får bestämma, med kontrakt med skidfabrikanter, personliga sponsorer etc så har killarna rejält mycket bättre betalt. I Österrike och Schweiz (där kvinnor fick rösträtt 1971) står manlig alpinåkning långt mycket högre status än tjejernas. För drygt tio år sedan var Atomic överlägsen nummer ett inom racing (Hermann var som bäst bäst) sponsrade Atomic inte ens tjejer. Det var inte kommersiellt intressant. Jag tror att FIS är mer jämlik än vad vi kan tro. Skulle vi får se en lista över hur mycket alpinstjärnorna tjänar totalt ligger killarna i topp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Så mycket tjänar raceproffsen i världscupen
Tillbaka
Topp