Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] "Sälens nya flygplats är ett hån mot framtida vintrar"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1197474" data-attributes="member: 83225"><p>det här fångar ändå något viktigt. Hela klimathetsen i Sverige påminner om problemet med att svenska tonåringar mår psykiskt sämre och sämre. Vi har fått det bättre och bättre i sådan takt att vi skapar ångest över helt sjuka grejer. Sure, jag köper att människan påverkar klimatet och att det är fullt sannolikt att det går åt helvete med jorden inom X antal hundra/tusen år. MEN, jag lever nu och har ett liv att uppleva och göra saker. Jag kan välja att leva asketliv under den tiden, med totalt noll påverkan på klimatet, eller så lever jag. Så länge staten importerar kolkraft, istället för effektiv kärnkraft, så tänker jag inte känna ångest för nån flygresa här och var. Eller så länge Kina producerar kolkraft som om det inte fanns nån morgondag över huvud taget. Man får ju ställa sig frågan till slut, står mitt försakande i relation till nyttan?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1197474, member: 83225"] det här fångar ändå något viktigt. Hela klimathetsen i Sverige påminner om problemet med att svenska tonåringar mår psykiskt sämre och sämre. Vi har fått det bättre och bättre i sådan takt att vi skapar ångest över helt sjuka grejer. Sure, jag köper att människan påverkar klimatet och att det är fullt sannolikt att det går åt helvete med jorden inom X antal hundra/tusen år. MEN, jag lever nu och har ett liv att uppleva och göra saker. Jag kan välja att leva asketliv under den tiden, med totalt noll påverkan på klimatet, eller så lever jag. Så länge staten importerar kolkraft, istället för effektiv kärnkraft, så tänker jag inte känna ångest för nån flygresa här och var. Eller så länge Kina producerar kolkraft som om det inte fanns nån morgondag över huvud taget. Man får ju ställa sig frågan till slut, står mitt försakande i relation till nyttan? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] "Sälens nya flygplats är ett hån mot framtida vintrar"
Tillbaka
Topp