Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] "Sälens nya flygplats är ett hån mot framtida vintrar"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1197487" data-attributes="member: 83225"><p>Det finns fler källor. Om vi får effekttoppar kommer vi importera el. Den kan mycket väl vara kolproducerad. <a href="http://www.ystadsallehanda.se/ledare/grona-skygglappar-haller-kolkraften-vid-liv/" target="_blank">http://www.ystadsallehanda.se/ledare/grona-skygglappar-haller-kolkraften-vid-liv/</a> Hade vi haft fungerande kärnkraft hade vi sluppit det.</p><p></p><p>Det här med konsumtion är visst relevant. Just för att belysa det larviga i att vi har hakat upp oss på flyget. Även sett till bara transportsystemet är det en liten liten del i Sverige. Bygg ut järnvägen istället så transporterna kan flytta från lastbil till tåg. Men nej, det vill inte staten. Shamea oss individer för att vi flyger på 2-3 resor per år det går däremot kalas. Folk får för sig att de ska leva på veg pga klimatet. I majoriteten av Sverige kan man inte ens odla mat som räcker till till oss. Det enda man kan odla är djurfoder. Så om vi ska odla vår egen mat, utan klimatovänliga transporter, behöver vi äta kött. Sorry, men vi är för korkade. Och Naturvårdsverket? Really? Statliga myndigheter är ju notoriskt usla på att presentera nyanserade fakta och underlag gällande nånting öht. Det är väl inte ens så länge sen som Livsmedelsverket tyckte att mat med transfetter och massa socker var fantastiskt. Eller Billströms klassiska ”myter om invandring”. Men sure, vi räddar världen genom att sluta med sugrör. Alla tänker ”wow, nu jäklar gör jag nytta när jag dricker direkt ur pappersmuggen istället för sugrör.” Jaha, drunknade valarna av plast pga att några floder används som soptippar? Jaha, gjorde mitt sugrör noll skillnad? Sen handlar vi med bomullskassar, ”jaha, var den värre för klimatet än plastkassen? Å fan!” Det är i ljuset av detta jag ser på flygskam.</p><p></p><p>Åter till konsumtionen, det är ju den billiga arbetskraften och produktionen som kan lyfta dem. Produceras den på samma sätt där som här kan man ju lika gärna plocka hem produktionen och den minsta fattigdomen vi nånsin haft i världen är ett minne blott</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1197487, member: 83225"] Det finns fler källor. Om vi får effekttoppar kommer vi importera el. Den kan mycket väl vara kolproducerad. [URL]http://www.ystadsallehanda.se/ledare/grona-skygglappar-haller-kolkraften-vid-liv/[/URL] Hade vi haft fungerande kärnkraft hade vi sluppit det. Det här med konsumtion är visst relevant. Just för att belysa det larviga i att vi har hakat upp oss på flyget. Även sett till bara transportsystemet är det en liten liten del i Sverige. Bygg ut järnvägen istället så transporterna kan flytta från lastbil till tåg. Men nej, det vill inte staten. Shamea oss individer för att vi flyger på 2-3 resor per år det går däremot kalas. Folk får för sig att de ska leva på veg pga klimatet. I majoriteten av Sverige kan man inte ens odla mat som räcker till till oss. Det enda man kan odla är djurfoder. Så om vi ska odla vår egen mat, utan klimatovänliga transporter, behöver vi äta kött. Sorry, men vi är för korkade. Och Naturvårdsverket? Really? Statliga myndigheter är ju notoriskt usla på att presentera nyanserade fakta och underlag gällande nånting öht. Det är väl inte ens så länge sen som Livsmedelsverket tyckte att mat med transfetter och massa socker var fantastiskt. Eller Billströms klassiska ”myter om invandring”. Men sure, vi räddar världen genom att sluta med sugrör. Alla tänker ”wow, nu jäklar gör jag nytta när jag dricker direkt ur pappersmuggen istället för sugrör.” Jaha, drunknade valarna av plast pga att några floder används som soptippar? Jaha, gjorde mitt sugrör noll skillnad? Sen handlar vi med bomullskassar, ”jaha, var den värre för klimatet än plastkassen? Å fan!” Det är i ljuset av detta jag ser på flygskam. Åter till konsumtionen, det är ju den billiga arbetskraften och produktionen som kan lyfta dem. Produceras den på samma sätt där som här kan man ju lika gärna plocka hem produktionen och den minsta fattigdomen vi nånsin haft i världen är ett minne blott [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] "Sälens nya flygplats är ett hån mot framtida vintrar"
Tillbaka
Topp