Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] "Sälens nya flygplats är ett hån mot framtida vintrar"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Micke_P76" data-source="post: 1197488" data-attributes="member: 136658"><p>"Men om detta puder ska vara kvar för både nuvarande och kommande generationer måste det ske förändringar!" no friends on a powder day. Så synd om det försvinner men jag avstår inte för att nån ev kan tänkas åka istället för mig i en ev framtid. Lika lite som jag vaknar upp och ser det snöat och tänker jo jag går nog ut kl 12.00 så nån annan kan få åka pudret.</p><p></p><p>Håller med termons är helt klart en av de minsta bekymren är puder åkning för framtida generationer. Är betydligt större problem.</p><p></p><p>"En tur och retur-resa till Japan generar ca 2 ton koldioixd i utsläpp. Krävs mycket kompensation då om man ska nå målet om 1-2 ton/år."</p><p></p><p>Japp, fixar det genom miljökompensation . Och därför tycker jag man kan öka priset till Japan med 100% som miljö kompensation. Färre som har råd och resa och blir ju bra för alla som sagt.</p><p></p><p>Inte ens POW verkar förespråkar den linje du förespråkar de förespråkar ju en betydligt mildare hållning till flyg och miljökompensation kan göras om man nu flyger om man nu ser till deras atleter. Där av hänvisning till Mike Douglas.</p><p></p><p>Man gör det man kan och vill.</p><p></p><p>Som sagt detta har inge med klimatförnekande. Utan den sker och är ett problem som människan skapat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Micke_P76, post: 1197488, member: 136658"] "Men om detta puder ska vara kvar för både nuvarande och kommande generationer måste det ske förändringar!" no friends on a powder day. Så synd om det försvinner men jag avstår inte för att nån ev kan tänkas åka istället för mig i en ev framtid. Lika lite som jag vaknar upp och ser det snöat och tänker jo jag går nog ut kl 12.00 så nån annan kan få åka pudret. Håller med termons är helt klart en av de minsta bekymren är puder åkning för framtida generationer. Är betydligt större problem. "En tur och retur-resa till Japan generar ca 2 ton koldioixd i utsläpp. Krävs mycket kompensation då om man ska nå målet om 1-2 ton/år." Japp, fixar det genom miljökompensation . Och därför tycker jag man kan öka priset till Japan med 100% som miljö kompensation. Färre som har råd och resa och blir ju bra för alla som sagt. Inte ens POW verkar förespråkar den linje du förespråkar de förespråkar ju en betydligt mildare hållning till flyg och miljökompensation kan göras om man nu flyger om man nu ser till deras atleter. Där av hänvisning till Mike Douglas. Man gör det man kan och vill. Som sagt detta har inge med klimatförnekande. Utan den sker och är ett problem som människan skapat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] "Sälens nya flygplats är ett hån mot framtida vintrar"
Tillbaka
Topp