Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] "Sälens nya flygplats är ett hån mot framtida vintrar"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MKOL" data-source="post: 1282307" data-attributes="member: 164657"><p>Så är det förstås. Jag vill dock påstå att det är en avsevärd skillnad mellan att önska pengar från statskassan till sin region än att vilja hålla en tveksam flygplats flytande med statskassans hjälp. Och det är som sagt blott ett rött kommunalråd som uttryckt denna önskan.</p><p></p><p>Är lite osäker på vad du menar med andra hälften av inlägget och om du vill antyda att staten subventionerar sina flygplatser. Mig veterligen så var Swedavia ett i allra högsta grad välmående och lönsamt bolag ända fram till pandemin kom. Man kan förstås ha olika åsikter om vilken typ av verksamhet/vilka affärer etc. det offentliga bör driva/göra men i fallet med dom 10 statliga flygplatserna så är det snarare så att Swedavia har subventionerat staten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MKOL, post: 1282307, member: 164657"] Så är det förstås. Jag vill dock påstå att det är en avsevärd skillnad mellan att önska pengar från statskassan till sin region än att vilja hålla en tveksam flygplats flytande med statskassans hjälp. Och det är som sagt blott ett rött kommunalråd som uttryckt denna önskan. Är lite osäker på vad du menar med andra hälften av inlägget och om du vill antyda att staten subventionerar sina flygplatser. Mig veterligen så var Swedavia ett i allra högsta grad välmående och lönsamt bolag ända fram till pandemin kom. Man kan förstås ha olika åsikter om vilken typ av verksamhet/vilka affärer etc. det offentliga bör driva/göra men i fallet med dom 10 statliga flygplatserna så är det snarare så att Swedavia har subventionerat staten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] "Sälens nya flygplats är ett hån mot framtida vintrar"
Tillbaka
Topp