Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Salomon S/Lab MTN Summit - 17 000 höjdmeter senare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="steglund" data-source="post: 1279179" data-attributes="member: 155837"><p>Apropå lästbredden:</p><p>Det står "Salomon själva säger att lästen är 99/105 mm, med vilket de menar lästen mitt på foten respektive framme vid tårna..."</p><p>Jag har fått bilden av att det istället handlar om hur mycket Salomon rekommenderar att det är lämpligt att tänja på skalet med deras Custom Shell-teknik, men hittar ingen källa på den saken just nu. I det här fallet skulle det alltså innebära att lästen är 99 mm som standard, men att det genom en värmning av skalet går att tänja lästen till 105 mm - endast genom att stoppa ner innersko och fot i det värmda skalet och låta det stelna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="steglund, post: 1279179, member: 155837"] Apropå lästbredden: Det står "Salomon själva säger att lästen är 99/105 mm, med vilket de menar lästen mitt på foten respektive framme vid tårna..." Jag har fått bilden av att det istället handlar om hur mycket Salomon rekommenderar att det är lämpligt att tänja på skalet med deras Custom Shell-teknik, men hittar ingen källa på den saken just nu. I det här fallet skulle det alltså innebära att lästen är 99 mm som standard, men att det genom en värmning av skalet går att tänja lästen till 105 mm - endast genom att stoppa ner innersko och fot i det värmda skalet och låta det stelna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Salomon S/Lab MTN Summit - 17 000 höjdmeter senare
Tillbaka
Topp