Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] SJ lägger ner nattågen mellan Göteborg och Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1305020" data-attributes="member: 146777"><p>Ja, precis det kan jag också tänka mig. </p><p>Annars är det ju konstigt om ett fullbokat tåg som är på maxlängden mht stationer osv, inte ska vara lönsamt. Om tåget är fullbokat månader i förväg visar det inte att tillgången matchar efterfrågan, utan att tillgången är för liten. </p><p>En privat aktör får det att gå runt med nattåg från Malmö, fattar inte varför det inte ska gå för SJ då. </p><p>Att tåget är fullbokat visar även att Jämtland är intressant för många. Framförallt för de som inte vill åka bil. Inte många alternativ då. Utan nattåget till Åre är det inget bra alternativ kvar. Nattåg från Stockholm till Åre är ganska löjligt. Att behöva byta tåg vid 0500 är löjligt det också. För min del kan de även köra via stockholm, så får de kliva på och av mitt på natten. Lite längre restid spelar ingen så stor roll om man ändå sover.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1305020, member: 146777"] Ja, precis det kan jag också tänka mig. Annars är det ju konstigt om ett fullbokat tåg som är på maxlängden mht stationer osv, inte ska vara lönsamt. Om tåget är fullbokat månader i förväg visar det inte att tillgången matchar efterfrågan, utan att tillgången är för liten. En privat aktör får det att gå runt med nattåg från Malmö, fattar inte varför det inte ska gå för SJ då. Att tåget är fullbokat visar även att Jämtland är intressant för många. Framförallt för de som inte vill åka bil. Inte många alternativ då. Utan nattåget till Åre är det inget bra alternativ kvar. Nattåg från Stockholm till Åre är ganska löjligt. Att behöva byta tåg vid 0500 är löjligt det också. För min del kan de även köra via stockholm, så får de kliva på och av mitt på natten. Lite längre restid spelar ingen så stor roll om man ändå sover. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] SJ lägger ner nattågen mellan Göteborg och Åre
Tillbaka
Topp