Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] SJ lägger ner nattågen mellan Göteborg och Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1305062" data-attributes="member: 144594"><p>Sthlmare har närmare till Åre. Fler äger stugor och andelar där. Etc etc. Åre är för göteborgare ffa en skidort, som dels har rykte om sig att vara mindre familjevänlig och dessutom är knöligare att ta sig till än många alternativ. Om man inte ska åka skidor blir alternativen dessutom ännu mer attraktiva och närmare. För Sthlmare är Åre mer naturligt #1 i fjällen. Har bott länge både i Gbg och Sthlm och det är så jag uppfattat det.</p><p>För Sthlmare har Åre de senaste somrarna även blivit mer attraktivt på sommaren, men då vänder Göteborgarna blicken åt andra håll.</p><p> Åre är mycket mer en destination bland andra för göteborgarna. Om man åker ända upp dit är det för skidåkningen. Vill man vandra i bergen på sommaren så blir dessa faktorer ännu tydligare. </p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>Att snälltåget lyckas driva verksamhet på vissa (av dem) utvalda sträckor är ju jättebra men inte hugget i sten. Jag kan tänka mig att det är svårt att få en så säsongsberoende verksamhet att gå runt, där man står utan betydande inkomster stora delar av året.</p><p>Sverige har inte en oändlig tillgång på entreprenörer. Det är lätt att påstå att någon borde få det att fungera. Inte jag. Kanske du?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1305062, member: 144594"] Sthlmare har närmare till Åre. Fler äger stugor och andelar där. Etc etc. Åre är för göteborgare ffa en skidort, som dels har rykte om sig att vara mindre familjevänlig och dessutom är knöligare att ta sig till än många alternativ. Om man inte ska åka skidor blir alternativen dessutom ännu mer attraktiva och närmare. För Sthlmare är Åre mer naturligt #1 i fjällen. Har bott länge både i Gbg och Sthlm och det är så jag uppfattat det. För Sthlmare har Åre de senaste somrarna även blivit mer attraktivt på sommaren, men då vänder Göteborgarna blicken åt andra håll. Åre är mycket mer en destination bland andra för göteborgarna. Om man åker ända upp dit är det för skidåkningen. Vill man vandra i bergen på sommaren så blir dessa faktorer ännu tydligare. Att snälltåget lyckas driva verksamhet på vissa (av dem) utvalda sträckor är ju jättebra men inte hugget i sten. Jag kan tänka mig att det är svårt att få en så säsongsberoende verksamhet att gå runt, där man står utan betydande inkomster stora delar av året. Sverige har inte en oändlig tillgång på entreprenörer. Det är lätt att påstå att någon borde få det att fungera. Inte jag. Kanske du? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] SJ lägger ner nattågen mellan Göteborg och Åre
Tillbaka
Topp