Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare avled efter stor lavin på Västerskutan i Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FWikberg" data-source="post: 1182688" data-attributes="member: 131235"><p>Hemskt det som hände RIP. Var försiktiga på berget. </p><p></p><p>Jag var i Tväråvalvet när lavinen gick. Det måste ha varit en stor windslab som gick. Västskutan såg onormalt ut med snö som täckte klippbandet som man annars brukar se. Det var i det området som lavinen släppte. </p><p></p><p>Jag är förbannad på Skistar då de hade markerat en 2 i lavinfara vid liftstugorna. Det stod en 3 på internet men en 2 vid liftstationerna. Om man åker utanför pisten så är det ens eget ansvar men jag anser att det är Skistars ansvar att ge tillförlitlig information om lavinläget.</p><p></p><p>Jag hoppas att Skistar kommenterar varför de hade satt en 2 i lavinfara vid liftstugorna idag. För en vecka sen så gick det en lavin in i liftsystemet. Som det är nu så har jag inget förtroende för de som arbetar med lavinsäkerhet i Åres liftområde.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FWikberg, post: 1182688, member: 131235"] Hemskt det som hände RIP. Var försiktiga på berget. Jag var i Tväråvalvet när lavinen gick. Det måste ha varit en stor windslab som gick. Västskutan såg onormalt ut med snö som täckte klippbandet som man annars brukar se. Det var i det området som lavinen släppte. Jag är förbannad på Skistar då de hade markerat en 2 i lavinfara vid liftstugorna. Det stod en 3 på internet men en 2 vid liftstationerna. Om man åker utanför pisten så är det ens eget ansvar men jag anser att det är Skistars ansvar att ge tillförlitlig information om lavinläget. Jag hoppas att Skistar kommenterar varför de hade satt en 2 i lavinfara vid liftstugorna idag. För en vecka sen så gick det en lavin in i liftsystemet. Som det är nu så har jag inget förtroende för de som arbetar med lavinsäkerhet i Åres liftområde. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare avled efter stor lavin på Västerskutan i Åre
Tillbaka
Topp