Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare avled efter stor lavin på Västerskutan i Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ett_Hund" data-source="post: 1182696" data-attributes="member: 55507"><p>Det är inte med något lätt sinne man går ut på fjället idag.</p><p>En person omkom igår under vad som skulle vara en dag av glädje, inte minst för honom själv. En person som gett sig ut för att åka skidor i strålande solsken och njuta av livet på det bästa sättet som finns.</p><p></p><p>Idag finns den här personen inte längre bland oss.</p><p></p><p>Mina tankar går till vänner och familj likväl som till alla dem som slet under gårdagen för att hitta den saknade skidåkaren. Till alla som sörjer en ung människas alltför tidiga bortgång.</p><p></p><p>Jag hoppas att vi alla kan lära oss något av den tragedi som inträffat, att vi skid och snowboardåkare når ännu lite längre i vårt säkerhetstänk, att vi själva är på vår vakt och hjälps åt att sprida kunskap för att göra åkningen så säker som möjligt för alla. Samtidigt som vi rannsakar och är ärliga mot oss själva när det gäller vår egen förmåga att bedöma och hantera risker på fjället.</p><p></p><p>Kan vi lära oss något av detta har en ung människa kanske inte dött helt förgäves.</p><p></p><p>En sista eloge sänder jag till pistörer, fjällräddning, polis, liftwaffe och skistar som alla sliter som djur för att göra skidåkningen så säker det går i Åredalen.</p><p></p><p></p><p></p><p> Christian Strömberg</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ett_Hund, post: 1182696, member: 55507"] Det är inte med något lätt sinne man går ut på fjället idag. En person omkom igår under vad som skulle vara en dag av glädje, inte minst för honom själv. En person som gett sig ut för att åka skidor i strålande solsken och njuta av livet på det bästa sättet som finns. Idag finns den här personen inte längre bland oss. Mina tankar går till vänner och familj likväl som till alla dem som slet under gårdagen för att hitta den saknade skidåkaren. Till alla som sörjer en ung människas alltför tidiga bortgång. Jag hoppas att vi alla kan lära oss något av den tragedi som inträffat, att vi skid och snowboardåkare når ännu lite längre i vårt säkerhetstänk, att vi själva är på vår vakt och hjälps åt att sprida kunskap för att göra åkningen så säker som möjligt för alla. Samtidigt som vi rannsakar och är ärliga mot oss själva när det gäller vår egen förmåga att bedöma och hantera risker på fjället. Kan vi lära oss något av detta har en ung människa kanske inte dött helt förgäves. En sista eloge sänder jag till pistörer, fjällräddning, polis, liftwaffe och skistar som alla sliter som djur för att göra skidåkningen så säker det går i Åredalen. Christian Strömberg [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare avled efter stor lavin på Västerskutan i Åre
Tillbaka
Topp