Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare avled efter stor lavin på Västerskutan i Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FWikberg" data-source="post: 1182702" data-attributes="member: 131235"><p>Hm. Tycker att det är konstigt att personer faktiskt tycker att det är acceptabelt att Skistar skyltade med att det var en 2 på lavinskalan när den egentligen var satt till en 3a. Det är allas personers ansvar att själv bedöma om de vill åka utanför markerade nerfarter eller inte. Däremot så är det Skistars ansvar att inte ge felaktigt information. Jag tycker att man skall ta lavinprognos i beaktande när man gör sin bedömning att åka offpist eller inte, det är vad jag har blivit lärd. Därför är det viktigt att den informationen inte är felaktigt.</p><p></p><p>Var det med i bedömningen att lavinläget var satt till en 2a när gruppen som hamnade i lavinen tog beslut att åka utanför markerade pister. Jag vet inte. Jag hoppas inte det. Men är det en möjlighet att det var med i beaktande, absolut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FWikberg, post: 1182702, member: 131235"] Hm. Tycker att det är konstigt att personer faktiskt tycker att det är acceptabelt att Skistar skyltade med att det var en 2 på lavinskalan när den egentligen var satt till en 3a. Det är allas personers ansvar att själv bedöma om de vill åka utanför markerade nerfarter eller inte. Däremot så är det Skistars ansvar att inte ge felaktigt information. Jag tycker att man skall ta lavinprognos i beaktande när man gör sin bedömning att åka offpist eller inte, det är vad jag har blivit lärd. Därför är det viktigt att den informationen inte är felaktigt. Var det med i bedömningen att lavinläget var satt till en 2a när gruppen som hamnade i lavinen tog beslut att åka utanför markerade pister. Jag vet inte. Jag hoppas inte det. Men är det en möjlighet att det var med i beaktande, absolut. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare avled efter stor lavin på Västerskutan i Åre
Tillbaka
Topp