Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare avled efter stor lavin på Västerskutan i Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ett_Hund" data-source="post: 1182704" data-attributes="member: 55507"><p>Nu vill jag verkligen inte dra diskussionen här mot en ton som jag anser ovärdig i sammanhang där en människa har mist sitt liv. MEN jag upplever ändå att det kan vara lämpligt att påpeka att även en 2a på lavinskalan uttrycker att risk finns för laviner.</p><p></p><p>Därtill är viktigt att komma ihåg att oavsett vilken siffra som sätts på lavinrisken kommer det så gott som ALLTID att vara förenat med lavinrisk att åka i brant opreparerad terräng.</p><p></p><p>Sannolikheten för att laviner ska gå varierar men bara för att risken bedöms vara lägre innebär inte detta någon försäkring om att laviner inte KAN gå.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ett_Hund, post: 1182704, member: 55507"] Nu vill jag verkligen inte dra diskussionen här mot en ton som jag anser ovärdig i sammanhang där en människa har mist sitt liv. MEN jag upplever ändå att det kan vara lämpligt att påpeka att även en 2a på lavinskalan uttrycker att risk finns för laviner. Därtill är viktigt att komma ihåg att oavsett vilken siffra som sätts på lavinrisken kommer det så gott som ALLTID att vara förenat med lavinrisk att åka i brant opreparerad terräng. Sannolikheten för att laviner ska gå varierar men bara för att risken bedöms vara lägre innebär inte detta någon försäkring om att laviner inte KAN gå. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare avled efter stor lavin på Västerskutan i Åre
Tillbaka
Topp