Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare på sociala medier: en värld av bedragare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="christopherlarsson" data-source="post: 1193880" data-attributes="member: 137869"><p>Nej men det finns massa resonemang bakom. Ett av dem är bristen på siffror från andra sidan. </p><p></p><p>Jag har läst hela tråden på FB av Alexander. Om du läser mitt första inlägg igen så svarar jag indirekt på ämnet. Men jag ska försöka ändå för trådens skull. </p><p></p><p>Ena sidan hävdar att antalet följare ger företaget en exponering och potentiella kunder. Den andra sidan kan inte erbjuda detta. </p><p></p><p>I dagens samhälle har det visat sig vara otroligt lönsamt med marknadsföring på sociala medier. Produkter säljer som smör och alla är glada. </p><p></p><p>Nu vill man göra samma sak i skidbranschen. Ja, varför inte. </p><p>Problemet är att det är en helt annan bransch med en helt annan mentalitet. Varför är det så? Jo för att produkterna kostar inte 499kr, ger ingen socialstatus osvosv. </p><p></p><p>Men marknadsföringsteamet menar fortfarande att det är av betydelse. Då har vi problemet. Det tvingar, som tur är, i detta fallet "idrottsmän", att ha ett hyfsat antal följare. Det är inte ett snyggt sätt att öka sina följare på. Men på ett sätt så är det den grupp som fått ta smällen hårdast. Det är snarare sorgligt att det har blivit på det viset. </p><p></p><p>Då kommer vi ju till min poäng igen. Är det verkligen antalet följare med säker kundgrupp som är försäljning inom skidbranschen? Eller är det att du har personer som förknippas med varumärket och produkterna? Eller något helt annat(diskutera)?</p><p></p><p>En hel yrkesgrupp säger ju det första. Men hittills har ingen kunnat bevisa att det är så. Därför kommer marknadsföringsteamen hos företagen inse detta så småningom. </p><p></p><p>Det är inget försvar för sponsrade åkare att sitta och göra ingenting. Men det är heller inte OK för influencers att förminska skidåkarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="christopherlarsson, post: 1193880, member: 137869"] Nej men det finns massa resonemang bakom. Ett av dem är bristen på siffror från andra sidan. Jag har läst hela tråden på FB av Alexander. Om du läser mitt första inlägg igen så svarar jag indirekt på ämnet. Men jag ska försöka ändå för trådens skull. Ena sidan hävdar att antalet följare ger företaget en exponering och potentiella kunder. Den andra sidan kan inte erbjuda detta. I dagens samhälle har det visat sig vara otroligt lönsamt med marknadsföring på sociala medier. Produkter säljer som smör och alla är glada. Nu vill man göra samma sak i skidbranschen. Ja, varför inte. Problemet är att det är en helt annan bransch med en helt annan mentalitet. Varför är det så? Jo för att produkterna kostar inte 499kr, ger ingen socialstatus osvosv. Men marknadsföringsteamet menar fortfarande att det är av betydelse. Då har vi problemet. Det tvingar, som tur är, i detta fallet "idrottsmän", att ha ett hyfsat antal följare. Det är inte ett snyggt sätt att öka sina följare på. Men på ett sätt så är det den grupp som fått ta smällen hårdast. Det är snarare sorgligt att det har blivit på det viset. Då kommer vi ju till min poäng igen. Är det verkligen antalet följare med säker kundgrupp som är försäljning inom skidbranschen? Eller är det att du har personer som förknippas med varumärket och produkterna? Eller något helt annat(diskutera)? En hel yrkesgrupp säger ju det första. Men hittills har ingen kunnat bevisa att det är så. Därför kommer marknadsföringsteamen hos företagen inse detta så småningom. Det är inget försvar för sponsrade åkare att sitta och göra ingenting. Men det är heller inte OK för influencers att förminska skidåkarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare på sociala medier: en värld av bedragare?
Tillbaka
Topp