Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare på sociala medier: en värld av bedragare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="christopherlarsson" data-source="post: 1193907" data-attributes="member: 137869"><p>Atleten är den person som är ansiktet utåt för företaget i sporten. </p><p>Friend är ofta inte lika etablerad och får därför mindre ersättning.</p><p>Influencern är bara en person som marknadsför ett varumärke/produkt mot betalning. </p><p></p><p>Då menar jag återigen att influencern saknar koppling i den grad att man inte förknippar influencern med märket. </p><p></p><p>Absolut jag kan inte garantera att det gäller i 100/100 fall. Men varför jag tror de är på det viset är bland annat. Mindre konsumtion, miljömedvetenhet vilket leder till mer genomtänkta köp. Alltså köper du inget bara för att du ser en reklam. Det är en mer en kombo av ett varumärke du gillar, en produkt du vill ha och imagen företaget har. Imagen företaget har beror i stor grad vilka personer som bär märket(dvs spons).</p><p></p><p>Absolut, sponsåkarna måste leverera bättre content för att minska influencernas möjlighet att konkurrera bort dem. </p><p></p><p>Men på ett sätt menar jag att influencern stora grej är att de kan säga ”jag har fler följare så jag kan sälja era produkter bättre”. Vilket i min skidvärld inte stämmer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="christopherlarsson, post: 1193907, member: 137869"] Atleten är den person som är ansiktet utåt för företaget i sporten. Friend är ofta inte lika etablerad och får därför mindre ersättning. Influencern är bara en person som marknadsför ett varumärke/produkt mot betalning. Då menar jag återigen att influencern saknar koppling i den grad att man inte förknippar influencern med märket. Absolut jag kan inte garantera att det gäller i 100/100 fall. Men varför jag tror de är på det viset är bland annat. Mindre konsumtion, miljömedvetenhet vilket leder till mer genomtänkta köp. Alltså köper du inget bara för att du ser en reklam. Det är en mer en kombo av ett varumärke du gillar, en produkt du vill ha och imagen företaget har. Imagen företaget har beror i stor grad vilka personer som bär märket(dvs spons). Absolut, sponsåkarna måste leverera bättre content för att minska influencernas möjlighet att konkurrera bort dem. Men på ett sätt menar jag att influencern stora grej är att de kan säga ”jag har fler följare så jag kan sälja era produkter bättre”. Vilket i min skidvärld inte stämmer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare på sociala medier: en värld av bedragare?
Tillbaka
Topp