Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare på sociala medier: en värld av bedragare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xQubeZ" data-source="post: 1193942" data-attributes="member: 166112"><p>Ja, jag tog ett enkelt koncept för att mäta datan. Men all mer avancerad statistik bygger på de enklare varianterna. Underförstått så använder du en lite mer avancerad metod av mitt exempel för att få fram mer träffsäker data. Du kan säkerligen kombinera så sjukt mycket sälj-data som företagen sitter på för att plotta kurvor och diagram som ger dig en ganska tydlig bild av vad som påverkar försäljningen mest och effektivast.</p><p></p><p>Ditt orginella inlägg bygger på påstendet att en ”influencer” (odefinerat) inte gör en märkbar skillnad på försäljningen inom ”skidbranschen” (odefinerat i första inlägget) utan någon statistik eller fakta att förklara påståendet med. Vilket jag i mitt tidigare inlägg lägger fram att jag inte tror det gäller utan att de faktiskt säljer mer än du tror. Jag sitter tyvärr inte heller på någon statistik för att göra mitt påstående mer trovärdigt. Däremot kan man ju dra den rimliga slutsatsen att företag inte skulle lägga massa pengar på marknadsföring som inte fungerar. ”Influencer” är ju inte en helt ny grej utan de senaste 5 åren har ju platformar som instagram existerat och företag har lagt pengar på marknadsföring hos dem. Tror inte inte att de skulle fortsätta göra det i flera års tid om det inte gav resultat. Det är ju ändå personer som har det som en heltidstjänst och får betalt för att skapa effektiv marknadsföring. De borde ju ha lite koll på vad de gör iaf. </p><p></p><p>Bara mina tankar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xQubeZ, post: 1193942, member: 166112"] Ja, jag tog ett enkelt koncept för att mäta datan. Men all mer avancerad statistik bygger på de enklare varianterna. Underförstått så använder du en lite mer avancerad metod av mitt exempel för att få fram mer träffsäker data. Du kan säkerligen kombinera så sjukt mycket sälj-data som företagen sitter på för att plotta kurvor och diagram som ger dig en ganska tydlig bild av vad som påverkar försäljningen mest och effektivast. Ditt orginella inlägg bygger på påstendet att en ”influencer” (odefinerat) inte gör en märkbar skillnad på försäljningen inom ”skidbranschen” (odefinerat i första inlägget) utan någon statistik eller fakta att förklara påståendet med. Vilket jag i mitt tidigare inlägg lägger fram att jag inte tror det gäller utan att de faktiskt säljer mer än du tror. Jag sitter tyvärr inte heller på någon statistik för att göra mitt påstående mer trovärdigt. Däremot kan man ju dra den rimliga slutsatsen att företag inte skulle lägga massa pengar på marknadsföring som inte fungerar. ”Influencer” är ju inte en helt ny grej utan de senaste 5 åren har ju platformar som instagram existerat och företag har lagt pengar på marknadsföring hos dem. Tror inte inte att de skulle fortsätta göra det i flera års tid om det inte gav resultat. Det är ju ändå personer som har det som en heltidstjänst och får betalt för att skapa effektiv marknadsföring. De borde ju ha lite koll på vad de gör iaf. Bara mina tankar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare på sociala medier: en värld av bedragare?
Tillbaka
Topp