Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare på sociala medier: en värld av bedragare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="steglund" data-source="post: 1193979" data-attributes="member: 155837"><p>Förvisso är det rätt skönt här under granen, men jag släpar mig ut en sista gång.</p><p>Nej, du motbevisar ingenting. Låt oss göra en liknelse:</p><p>Teori: Människan kan springa 100 meter på under 10 sekunder.</p><p>Exempel:</p><p>Nils Nilsson har sprungit på 13,4 sekunder.</p><p>Asta Karlsson har sprungit på 12,8 sekunder.</p><p>Shelly-Ann Fraser-Pryce har sprungit på 10,70 sekunder.</p><p>Har du motbevisat teorin? Nej, du kan komma med tusentals exempel, men har fortfarande inte motbevisat teorin. Däremot räcker det med ett enda exempel för att visa att teorin stämmer. Usain Bolt har sprungit på 9,58 sekunder. Samma sak med influencers och marknadsföring. Du kan ge hur många exempel som helst på nischade småföretag som inte anser sig ha någon nytta av influencers. De stora företagen som vänder sig till den breda massan av skidåkare kan ändå ha nytta av dem.</p><p>...och ja, jag betraktar skidbranschen som en stor marknad. Salomon, Atomic, Fischer, Rossignol, Hestra, Haglöfs m fl säljer massmarknadsprodukter. Hendryx, Fat-ypus och Klättermusen är varumärken som vänder sig till betydligt mer nischade målgrupper. Blondin-Bella kan kanske hjälpa till att marknadsföra massmarknadsprodukten Lindvallen, men knappast Abisko-Nuolja.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="steglund, post: 1193979, member: 155837"] Förvisso är det rätt skönt här under granen, men jag släpar mig ut en sista gång. Nej, du motbevisar ingenting. Låt oss göra en liknelse: Teori: Människan kan springa 100 meter på under 10 sekunder. Exempel: Nils Nilsson har sprungit på 13,4 sekunder. Asta Karlsson har sprungit på 12,8 sekunder. Shelly-Ann Fraser-Pryce har sprungit på 10,70 sekunder. Har du motbevisat teorin? Nej, du kan komma med tusentals exempel, men har fortfarande inte motbevisat teorin. Däremot räcker det med ett enda exempel för att visa att teorin stämmer. Usain Bolt har sprungit på 9,58 sekunder. Samma sak med influencers och marknadsföring. Du kan ge hur många exempel som helst på nischade småföretag som inte anser sig ha någon nytta av influencers. De stora företagen som vänder sig till den breda massan av skidåkare kan ändå ha nytta av dem. ...och ja, jag betraktar skidbranschen som en stor marknad. Salomon, Atomic, Fischer, Rossignol, Hestra, Haglöfs m fl säljer massmarknadsprodukter. Hendryx, Fat-ypus och Klättermusen är varumärken som vänder sig till betydligt mer nischade målgrupper. Blondin-Bella kan kanske hjälpa till att marknadsföra massmarknadsprodukten Lindvallen, men knappast Abisko-Nuolja. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare på sociala medier: en värld av bedragare?
Tillbaka
Topp