Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare på sociala medier: en värld av bedragare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="termons" data-source="post: 1194041" data-attributes="member: 46857"><p>Detta med influencer,athlet, friend är helt nytt för mig. Har nu läst i tråden och kommit till att jag verkligen inte vet hur mycket diverse marknadsförare ökar försäljningen i skidbranchen. Troligtvis har producenterna någonsort koll på saken antar jag. </p><p></p><p>Skall jag gissa så tror jag att det varierar rejält mellan olika personer hur mycket köpbeslutet görs pga dylik marknadsföring. Antar ändå att de flesta inte medvetet låter influencern påverka köpbeslutet då det är fråga om skidutrustning. Mera att man tänker vad är bra åt mig till rätt pris. Man söker omdöme av de som testat utförligt mot motsvarande produkter. Testar. </p><p></p><p>Om två produkter är ungefär likadana i egenskaperna och pris så tar man säkert gärna den som influencern atleten frienden marknadsför. Dessa kan ju också göra att produkten känns bättre när man jämför/testar. </p><p></p><p>Tex Malous härliga video får inte mig att tänka att jag skall skaffa BC skidor. Mera att skidpeppet stiger och jag fundera att jag kanske måste skaffa ett par riktiga puderskidor. De köper jag begagnat billigt. Kan ju inte vara så stor skillnad bara de är tillräckligt breda passlig rocker och litet taper.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="termons, post: 1194041, member: 46857"] Detta med influencer,athlet, friend är helt nytt för mig. Har nu läst i tråden och kommit till att jag verkligen inte vet hur mycket diverse marknadsförare ökar försäljningen i skidbranchen. Troligtvis har producenterna någonsort koll på saken antar jag. Skall jag gissa så tror jag att det varierar rejält mellan olika personer hur mycket köpbeslutet görs pga dylik marknadsföring. Antar ändå att de flesta inte medvetet låter influencern påverka köpbeslutet då det är fråga om skidutrustning. Mera att man tänker vad är bra åt mig till rätt pris. Man söker omdöme av de som testat utförligt mot motsvarande produkter. Testar. Om två produkter är ungefär likadana i egenskaperna och pris så tar man säkert gärna den som influencern atleten frienden marknadsför. Dessa kan ju också göra att produkten känns bättre när man jämför/testar. Tex Malous härliga video får inte mig att tänka att jag skall skaffa BC skidor. Mera att skidpeppet stiger och jag fundera att jag kanske måste skaffa ett par riktiga puderskidor. De köper jag begagnat billigt. Kan ju inte vara så stor skillnad bara de är tillräckligt breda passlig rocker och litet taper. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare på sociala medier: en värld av bedragare?
Tillbaka
Topp