Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare på sociala medier: en värld av bedragare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="christopherlarsson" data-source="post: 1194053" data-attributes="member: 137869"><p>Här behöver du utveckla mer. Makes sense räcker tyvärr inte för oss som har lite kritiskt tänkande. </p><p></p><p></p><p>Nja då har du missat min poäng. För jag säger exakt samma sak. Det är FLERA faktorer som spelar in.</p><p></p><p>Det jag ifrågasätter är att influencerns enskilda faktor får folk att köpa. </p><p></p><p>Jag tycker jag har visat betydelsen av varumärke och image i flera exempel. </p><p></p><p></p><p>Precis du upplyser ju sjävla problemet. Skillnaden från andra branscher är att man kan i vissa fall göra denna kopplingen. Vilket BEVISAR influencernas betydelse. </p><p>Jag menar ju att i denna bransch är det svårt att göra. </p><p></p><p></p><p>Självklart är det på detta vis. Vet inte varför det missas i mina inlägg? </p><p></p><p></p><p>110%. Nu är vi inne på att skapa köpkraft och återigen vad som ligger till grund för ett köp. Då säger jag influencern här kan inte ÖKA försäljningen. Den kan öka sannolikheten. Men det kan flera andra faktorer också göra. Som pris, utbud och varumärket i sig, utan anknytning till någon influencer. </p><p></p><p></p><p>Nu är vi mer inne på företagsstrategi och varumärke. "Hur ska vi som varumärke nå ut till". Jag har aldrig sagt emot influencers när det handlar om att nå ut. Jag syftar fortfarande på öka försäljning. Du kan nå ut till alla tjejer 18-30 men det betyder inte att de köper, eller hur. </p><p></p><p></p><p>Nu pratar vi om ett annat resultat. Är resultatet att nå ut, ABSOLUT. Men jag har sagt att jag pratar om influencers som ska sälja mer än. </p><p></p><p>Jag ifrågasätter att Malou och Everest passar jättebra. Genom att jämföra företag och ta en av deras atleter och sedan reflektera över vilket samarbete som känns mer självklart. </p><p>Exempel</p><p>Windstedt + Peak Performance</p><p>Regners + Head</p><p>Wessel + NOCCO</p><p>KAJ + Salomon</p><p>Reine + Norröna</p><p>InspireUs + Mother Tree </p><p></p><p>Alla dessa exempel är enligt mig mer självklara och som jag vill kalla det STÄRKER båda parter. </p><p></p><p>Influencern har inte denna kopplingen med företag. Vilket varken stärker varumärket eller influencern. I DENNA BRANSCH. </p><p></p><p></p><p>Nej, det skiljer ju från konto till konto. Hur stor andel som följer av x orsak. </p><p>Att Malou har en stor andel följare, som anser att Everest är av intresse, är lägre än Kajsas följare som är intresserade av Norröna. </p><p></p><p>Se vad jag skrev ovan, jag tror att de hör ihop. </p><p></p><p></p><p>Det är fel och säga att hon inte driver, JA. </p><p>Men det gör den sponsrade åkaren också. </p><p>Men vilken driver mest? </p><p></p><p>MEN i inlägg 1 så skriver jag att Influencern inte ÖKAR försäljningen. Hela grejen med yrket är ju att de säger sig ÖKA försäljningen PGA fler antal följare. </p><p></p><p></p><p>Det är exakt vad jag håller på och diskutera. </p><p>I mina exempel menar jag ju att Influencern inte kan ersätta sponsrade åkaren. Det har blivit en öppning för att influencers fungerar i andra yrken och att sponsor åkaren har slappat med sitt content. </p><p></p><p>Den säljande influencern*. Influencern för att nå ut till fler, absolut finns det plats. Men återigen, nå ut till fler betyder inte KÖP. </p><p></p><p>Jag säger igen, skillnaden är anknytningen till varumärket och branschen som sig. </p><p>Jag menar att du vill ha personer som stärker ditt varumärke, identitet som kunder köper. Det är det som folk blir tilltalade av. En influencer kommer aldrig att kunna erbjuda det jämfört med spons åkare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="christopherlarsson, post: 1194053, member: 137869"] Här behöver du utveckla mer. Makes sense räcker tyvärr inte för oss som har lite kritiskt tänkande. Nja då har du missat min poäng. För jag säger exakt samma sak. Det är FLERA faktorer som spelar in. Det jag ifrågasätter är att influencerns enskilda faktor får folk att köpa. Jag tycker jag har visat betydelsen av varumärke och image i flera exempel. [I][/I] Precis du upplyser ju sjävla problemet. Skillnaden från andra branscher är att man kan i vissa fall göra denna kopplingen. Vilket BEVISAR influencernas betydelse. Jag menar ju att i denna bransch är det svårt att göra. [I][/I] Självklart är det på detta vis. Vet inte varför det missas i mina inlägg? [I][/I] 110%. Nu är vi inne på att skapa köpkraft och återigen vad som ligger till grund för ett köp. Då säger jag influencern här kan inte ÖKA försäljningen. Den kan öka sannolikheten. Men det kan flera andra faktorer också göra. Som pris, utbud och varumärket i sig, utan anknytning till någon influencer. [I][/I] Nu är vi mer inne på företagsstrategi och varumärke. "Hur ska vi som varumärke nå ut till". Jag har aldrig sagt emot influencers när det handlar om att nå ut. Jag syftar fortfarande på öka försäljning. Du kan nå ut till alla tjejer 18-30 men det betyder inte att de köper, eller hur. [I][/I] Nu pratar vi om ett annat resultat. Är resultatet att nå ut, ABSOLUT. Men jag har sagt att jag pratar om influencers som ska sälja mer än. Jag ifrågasätter att Malou och Everest passar jättebra. Genom att jämföra företag och ta en av deras atleter och sedan reflektera över vilket samarbete som känns mer självklart. Exempel Windstedt + Peak Performance Regners + Head Wessel + NOCCO KAJ + Salomon Reine + Norröna InspireUs + Mother Tree Alla dessa exempel är enligt mig mer självklara och som jag vill kalla det STÄRKER båda parter. Influencern har inte denna kopplingen med företag. Vilket varken stärker varumärket eller influencern. I DENNA BRANSCH. [I][/I] Nej, det skiljer ju från konto till konto. Hur stor andel som följer av x orsak. Att Malou har en stor andel följare, som anser att Everest är av intresse, är lägre än Kajsas följare som är intresserade av Norröna. Se vad jag skrev ovan, jag tror att de hör ihop. [I][/I] Det är fel och säga att hon inte driver, JA. Men det gör den sponsrade åkaren också. Men vilken driver mest? MEN i inlägg 1 så skriver jag att Influencern inte ÖKAR försäljningen. Hela grejen med yrket är ju att de säger sig ÖKA försäljningen PGA fler antal följare. Det är exakt vad jag håller på och diskutera. I mina exempel menar jag ju att Influencern inte kan ersätta sponsrade åkaren. Det har blivit en öppning för att influencers fungerar i andra yrken och att sponsor åkaren har slappat med sitt content. Den säljande influencern*. Influencern för att nå ut till fler, absolut finns det plats. Men återigen, nå ut till fler betyder inte KÖP. Jag säger igen, skillnaden är anknytningen till varumärket och branschen som sig. Jag menar att du vill ha personer som stärker ditt varumärke, identitet som kunder köper. Det är det som folk blir tilltalade av. En influencer kommer aldrig att kunna erbjuda det jämfört med spons åkare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkare på sociala medier: en värld av bedragare?
Tillbaka
Topp