Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkning kan bli skattefritt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1190744" data-attributes="member: 13863"><p>[USER=77701]@Heddious[/USER] Du måste titta djupare i glaset ... (eller kristallen). </p><p></p><p>Grunden i vårt skattesystem när det gäller friskvård är att personliga medlemsavgifter, personliga startavgifter och personlig sportutrustning inte är skattefritt för mottagaren (rötta mig om jag har fel). Det här gäller alla idrotter och det är inte detta som berörs i artikeln.</p><p></p><p>Nej, vad det i grunden är frågan om är hur stor valfrihet vi som har möjlighet till friskvårdsbidrag ska få. Grundsyftet är ju (antar jag) att ge företag en möjlighet att främja folkhälsan och inte att gynna vissa specifika affärs- och sportverksamheter (vilket faktiskt görs idag). Det är ju inte heller så att friskvårdbidrag är en rättighet för alla utan en förmån som avtalas mellan arbetsgivare och arbetstagare ...</p><p></p><p>Ur ett storstadsperspektiv är det ju lätta att se alpin skidåkning som en kul semesteraktivitet och inte ett vettigt alternativ till gym, massage eller körsång. Men (vilket du ju vet) finns mängder med platser i det här landet där man kan åka skidor 7 dagar i veckan under en vintersäsong som kan vara upp till 5-6 månader. varför ska företag som verkar på dessa orter inte ha möjligheten att betala de anställdas säsongskort på berget om de väljer det istället för ett gymkort?</p><p></p><p>Om friskvårdsbidraget utökas att gälla även traditionella finsporter som golf och alpin skidåkning hindrar det ju ingen att fortsätta springa på gymmet, det utökar ju bara valfriheten och kan eventuellt göra att en och annan "stadsbacke" får lite extra hjälp att överleva. Vad är problemet med det?</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>Du väljer ju faktiskt själv om du vill gå på gym, få massage eller delta i körsång</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1190744, member: 13863"] [USER=77701]@Heddious[/USER] Du måste titta djupare i glaset ... (eller kristallen). Grunden i vårt skattesystem när det gäller friskvård är att personliga medlemsavgifter, personliga startavgifter och personlig sportutrustning inte är skattefritt för mottagaren (rötta mig om jag har fel). Det här gäller alla idrotter och det är inte detta som berörs i artikeln. Nej, vad det i grunden är frågan om är hur stor valfrihet vi som har möjlighet till friskvårdsbidrag ska få. Grundsyftet är ju (antar jag) att ge företag en möjlighet att främja folkhälsan och inte att gynna vissa specifika affärs- och sportverksamheter (vilket faktiskt görs idag). Det är ju inte heller så att friskvårdbidrag är en rättighet för alla utan en förmån som avtalas mellan arbetsgivare och arbetstagare ... Ur ett storstadsperspektiv är det ju lätta att se alpin skidåkning som en kul semesteraktivitet och inte ett vettigt alternativ till gym, massage eller körsång. Men (vilket du ju vet) finns mängder med platser i det här landet där man kan åka skidor 7 dagar i veckan under en vintersäsong som kan vara upp till 5-6 månader. varför ska företag som verkar på dessa orter inte ha möjligheten att betala de anställdas säsongskort på berget om de väljer det istället för ett gymkort? Om friskvårdsbidraget utökas att gälla även traditionella finsporter som golf och alpin skidåkning hindrar det ju ingen att fortsätta springa på gymmet, det utökar ju bara valfriheten och kan eventuellt göra att en och annan "stadsbacke" får lite extra hjälp att överleva. Vad är problemet med det? /MM Du väljer ju faktiskt själv om du vill gå på gym, få massage eller delta i körsång [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkning kan bli skattefritt
Tillbaka
Topp