Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkning kan bli skattefritt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1190745" data-attributes="member: 77701"><p>[USER=13863]@Mountain_Man[/USER] Tror vi är inne på samma sak, det här med att friskvårdsbidrag borde kunna gälla för exempelvis liftkort i lokal slalombacke (vilket typ går att likställa med en pay & play-golfbana). Det jag inte blir klok på, och det jag tycker är viktigt att ha i åtanke i diskussionen kring just dyrsporterna, är om det går att implementera friskvårdsbidraget på utförsåkning på ett sånt sätt att det inte resulterar i att en massa yuppieföretag från (främst) storstäderna kan göra skatteavdrag på typ konferenser i fjällen med någon vag motivering om att det är hälsofrämjande för deras personal. För det gynnar ju varken skattebetalarna eller de lokala skidbackarna.</p><p></p><p>Vad är förresten skillnad på personlig startavgift/medlemsavgift och ett säsongskort? Jag gjorde en ytterst ytlig googling av friskvårdsbidrag men borde nog som sagt ha tittat lite djupare (min fredagshjärna protesterade vilt).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1190745, member: 77701"] [USER=13863]@Mountain_Man[/USER] Tror vi är inne på samma sak, det här med att friskvårdsbidrag borde kunna gälla för exempelvis liftkort i lokal slalombacke (vilket typ går att likställa med en pay & play-golfbana). Det jag inte blir klok på, och det jag tycker är viktigt att ha i åtanke i diskussionen kring just dyrsporterna, är om det går att implementera friskvårdsbidraget på utförsåkning på ett sånt sätt att det inte resulterar i att en massa yuppieföretag från (främst) storstäderna kan göra skatteavdrag på typ konferenser i fjällen med någon vag motivering om att det är hälsofrämjande för deras personal. För det gynnar ju varken skattebetalarna eller de lokala skidbackarna. Vad är förresten skillnad på personlig startavgift/medlemsavgift och ett säsongskort? Jag gjorde en ytterst ytlig googling av friskvårdsbidrag men borde nog som sagt ha tittat lite djupare (min fredagshjärna protesterade vilt). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidåkning kan bli skattefritt
Tillbaka
Topp