Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidtest Fischer Ranger 108 "En totalt fröjd att åka på"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bayo" data-source="post: 1263747" data-attributes="member: 28416"><p>Att det är en win för tillverkarna är ju underförstått, men att jag som konsument skulle tjäna på det och få ett större utbud får jag inte ihop. Om man nu bakat ihop det som tidigare fanns i herr- och damversion till en unisexmodell har man väl halverat utbudet av tillgängliga modeller (obs har inte detaljkoll på Fischer men som ett generellt exempel)?</p><p></p><p> Kvinnor som är starkare, längre, tyngre eller bara åker mer aggressivt åker ju ofta på herr-skidor och det finns nog ingen som tycker det är något konstigt med det (och givetvis omvänt för kortare/lättare män).</p><p></p><p>Däremot blir det ju en förlust för användare som ligger längre bort från mitten fysiskt och åkningsmässigt när man anpassar produkten för att passa fler.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bayo, post: 1263747, member: 28416"] Att det är en win för tillverkarna är ju underförstått, men att jag som konsument skulle tjäna på det och få ett större utbud får jag inte ihop. Om man nu bakat ihop det som tidigare fanns i herr- och damversion till en unisexmodell har man väl halverat utbudet av tillgängliga modeller (obs har inte detaljkoll på Fischer men som ett generellt exempel)? Kvinnor som är starkare, längre, tyngre eller bara åker mer aggressivt åker ju ofta på herr-skidor och det finns nog ingen som tycker det är något konstigt med det (och givetvis omvänt för kortare/lättare män). Däremot blir det ju en förlust för användare som ligger längre bort från mitten fysiskt och åkningsmässigt när man anpassar produkten för att passa fler. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidtest Fischer Ranger 108 "En totalt fröjd att åka på"
Tillbaka
Topp