Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidtest: Rossignol Sender 106 Ti Plus gillar full gas
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1273593" data-attributes="member: 144594"><p>I en annan tråd hävdade någon att skidor idag har sidoskärning vars radie i olika grad och form varierar kontinuerligt längs skidan. Och alltså inte går att beskriva exakt med en siffra. </p><p>Visst kan man definiera radien utefter tre punkter (smalast på mitten samt bredaste punkter fram/bak) men däremellan kan det ju se olika ut trots samma mått på dessa platser. Plus att exakt samma sidoskärning/ radie kan ha olika ”riktning”i längsled - jämf tex Salomon BBR vars tajta radie dessutom var markerat ”omvänt plogformad”. </p><p>Angiven ”radie” blir då ovan beräknade värde och/eller en sammanfattning av det allmänna intrycket. Litet som skidornas flex och spann. Och där väljer t ex Völkl att ange tre värden för radien, fram/mitt/bak men jag antar att även det är en sorts grov sammanfattning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1273593, member: 144594"] I en annan tråd hävdade någon att skidor idag har sidoskärning vars radie i olika grad och form varierar kontinuerligt längs skidan. Och alltså inte går att beskriva exakt med en siffra. Visst kan man definiera radien utefter tre punkter (smalast på mitten samt bredaste punkter fram/bak) men däremellan kan det ju se olika ut trots samma mått på dessa platser. Plus att exakt samma sidoskärning/ radie kan ha olika ”riktning”i längsled - jämf tex Salomon BBR vars tajta radie dessutom var markerat ”omvänt plogformad”. Angiven ”radie” blir då ovan beräknade värde och/eller en sammanfattning av det allmänna intrycket. Litet som skidornas flex och spann. Och där väljer t ex Völkl att ange tre värden för radien, fram/mitt/bak men jag antar att även det är en sorts grov sammanfattning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidtest: Rossignol Sender 106 Ti Plus gillar full gas
Tillbaka
Topp