Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidvårdsskolan del 1 – Slipa och hänga kanter på skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="VickeLang" data-source="post: 1207132" data-attributes="member: 160497"><p>Frågade black crows hur kanterna är slipade på mina Anima då det är dags för mig att slipa dom. Fick detta svar:</p><p></p><p>"The edge angles for the ski is 1* base and 1.3* edge and this is how they come from the factory and what we recommend for doing if you are to do them!"</p><p></p><p>Hängningen är logisk, men menar de alltså att kanterna är 88,7 grader? Vart tusan kan man få tag på en file guide som slipar den vinkeln? Antar det bästa blir att köra 89 grader istället? Eller menar de att kanten är 87 grader? Nån som är mer kunnig innom detta och kan ge lite klarspråk?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="VickeLang, post: 1207132, member: 160497"] Frågade black crows hur kanterna är slipade på mina Anima då det är dags för mig att slipa dom. Fick detta svar: "The edge angles for the ski is 1* base and 1.3* edge and this is how they come from the factory and what we recommend for doing if you are to do them!" Hängningen är logisk, men menar de alltså att kanterna är 88,7 grader? Vart tusan kan man få tag på en file guide som slipar den vinkeln? Antar det bästa blir att köra 89 grader istället? Eller menar de att kanten är 87 grader? Nån som är mer kunnig innom detta och kan ge lite klarspråk? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skidvårdsskolan del 1 – Slipa och hänga kanter på skidor
Tillbaka
Topp