Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] SkiStar höjer priserna på liftkort med 5,8 procent
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1302574" data-attributes="member: 144594"><p>Senast jag var där, påsken 2021 tror jag vilket troligen blir sista besöket på ett tag, så stod VM8 stilla 5 dagar av 8 typ pga vind vilket i princip gjorde även Tväråvalvet obrukbart. När VM8 väl öppnade på påskdagen så var köerna enorma, liksom i Tväråvalvet (dit man kom efter ca 1,5 timme i köer och liftar). Där en av de två antika släpliftarna från 1980-talet stannade efter några timmar med enorma köer där som resultat.</p><p></p><p>VI drog då till fina Duved men där stod tyvärr stolliften stilla. Det blev iofs en fin dag i en lift i Tegefjäll som inte byggts av Skistar utan som bekostats av de omgivande stugföreningarna. </p><p></p><p>Under väntetiden i köerna kunde man ju alltid sluta ögonen och försöka fantisera om hur fin åkning det troligen samtidigt kunde ha varit på den fantastiska tusenmetersplatån, där jag hde många fina åk på 1980- och 1990- talet men vars stollift ramlade ner strax efter att Skistar tagit över och som inte ersatts ännu trots miljardvinster.</p><p></p><p>Det finns vissa förbättringar men systemet är sammantaget mindre attraktivt idag än det var på 1990-talet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1302574, member: 144594"] Senast jag var där, påsken 2021 tror jag vilket troligen blir sista besöket på ett tag, så stod VM8 stilla 5 dagar av 8 typ pga vind vilket i princip gjorde även Tväråvalvet obrukbart. När VM8 väl öppnade på påskdagen så var köerna enorma, liksom i Tväråvalvet (dit man kom efter ca 1,5 timme i köer och liftar). Där en av de två antika släpliftarna från 1980-talet stannade efter några timmar med enorma köer där som resultat. VI drog då till fina Duved men där stod tyvärr stolliften stilla. Det blev iofs en fin dag i en lift i Tegefjäll som inte byggts av Skistar utan som bekostats av de omgivande stugföreningarna. Under väntetiden i köerna kunde man ju alltid sluta ögonen och försöka fantisera om hur fin åkning det troligen samtidigt kunde ha varit på den fantastiska tusenmetersplatån, där jag hde många fina åk på 1980- och 1990- talet men vars stollift ramlade ner strax efter att Skistar tagit över och som inte ersatts ännu trots miljardvinster. Det finns vissa förbättringar men systemet är sammantaget mindre attraktivt idag än det var på 1990-talet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] SkiStar höjer priserna på liftkort med 5,8 procent
Tillbaka
Topp