Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] SkiStar höjer priserna på liftkort med 5,8 procent
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1302639" data-attributes="member: 144594"><p>Om antalet bäddar byggs ut många gånger fortare än både backar och liftar så är det ett grundproblem. Men jag tror ändå att den typiske veckoresenären föredrar att tillbringa tiden i backen, även om där är mycket folk, än i en liftkö.</p><p></p><p>Flaskhalsar vid nyckeliftar förhindrar att folk dynamiskt tar sig vidare och sprider ut sig till delar av systemet där backarna är mindre belastade eller tomma för att ingen hunnit ta sig dit. Typ ta sig upp till Ullådalen eller Tväråvalvet snabbt.</p><p></p><p>Visst vore det fint om en del backar kunde breddas ytterligare etc etc. Fast jag börjar inse att inget av detta kommer att hända under min livstid. Man får ta det som det är helt enkelt. Men det är verkligen inte berget som begränsar Åres utveckling.</p><p></p><p>[SPOILER="Varning, sur kommentar från söder om Sveg"]Dock svårt att göra sig kvitt tanken att med dagens tänkande hos den lokalbefolkning som byggde ut Åre på 1900-talet så hade samma lokalbefolkning som nu ogillar utvecklingen inte haft någon försörjning. Åtminstone inte i Åre. [/SPOILER]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1302639, member: 144594"] Om antalet bäddar byggs ut många gånger fortare än både backar och liftar så är det ett grundproblem. Men jag tror ändå att den typiske veckoresenären föredrar att tillbringa tiden i backen, även om där är mycket folk, än i en liftkö. Flaskhalsar vid nyckeliftar förhindrar att folk dynamiskt tar sig vidare och sprider ut sig till delar av systemet där backarna är mindre belastade eller tomma för att ingen hunnit ta sig dit. Typ ta sig upp till Ullådalen eller Tväråvalvet snabbt. Visst vore det fint om en del backar kunde breddas ytterligare etc etc. Fast jag börjar inse att inget av detta kommer att hända under min livstid. Man får ta det som det är helt enkelt. Men det är verkligen inte berget som begränsar Åres utveckling. [SPOILER="Varning, sur kommentar från söder om Sveg"]Dock svårt att göra sig kvitt tanken att med dagens tänkande hos den lokalbefolkning som byggde ut Åre på 1900-talet så hade samma lokalbefolkning som nu ogillar utvecklingen inte haft någon försörjning. Åtminstone inte i Åre. [/SPOILER] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] SkiStar höjer priserna på liftkort med 5,8 procent
Tillbaka
Topp