Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] SkiStar höjer priserna på liftkort med 5,8 procent
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zzzchrille" data-source="post: 1302674" data-attributes="member: 26014"><p>Under familjens näst senaste besök i Åre, detta nyår, passade vi på att åka en dag i Huså. Har länge varit nyfiken på denna ”pärla”, som den beskrivits lite här och var i olika forum. Under vistelsen på ca 9 dagar åkte vi även i Åre, Tege och Duved. </p><p></p><p>Som någon kanske minns så var det rejält bistert, så vi köpte endast dagkort, då vi inte visste dagsform och förhållanden. Principen är att köper man dagskort så åker man en dag. Inte två åk och sedan klagar på att det är kallt. Nåväl. </p><p></p><p>Att betala 668 kr för en dag är ju ganska saftigt å ena sidan. Å andra sidan betalade jag 430 kr i Huså för en dag. Trots att jag tyckt Skistar varit riktiga banditer så fick detta mig att reflektera över vad man betalar och vad man får. I relation till Huså så tycker jag att produkten och upplevelsen Åre levererade var mångdubbelt bättre. Om det nu ska kosta 430 kr att åka i en släplift för att åka ner i 2-3 backar samt svintät och flack skog, då skulle Åre kunna kosta det dubbla. </p><p></p><p>Men vad är det som gör mig så irriterad då, om det nu skulle gå att acceptera ett högre pris på kortet? Jag tror det är att Skistar mjölkar så mycket de kan. Är en backe öppen, då är det fullpris. Kan man ta betalt för parkering, då gör man det. Vill man åka längd kostar det extra, utöver liftkortet. Om man bokar vissa boenden, då är man tvingad att köpa liftkort. Det är liksom inte så särskilt sympatiskt paketerat. Man gör det för att man kan. Det är nog vad jag stör mig mest på, inte att det kostar en viss slant.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zzzchrille, post: 1302674, member: 26014"] Under familjens näst senaste besök i Åre, detta nyår, passade vi på att åka en dag i Huså. Har länge varit nyfiken på denna ”pärla”, som den beskrivits lite här och var i olika forum. Under vistelsen på ca 9 dagar åkte vi även i Åre, Tege och Duved. Som någon kanske minns så var det rejält bistert, så vi köpte endast dagkort, då vi inte visste dagsform och förhållanden. Principen är att köper man dagskort så åker man en dag. Inte två åk och sedan klagar på att det är kallt. Nåväl. Att betala 668 kr för en dag är ju ganska saftigt å ena sidan. Å andra sidan betalade jag 430 kr i Huså för en dag. Trots att jag tyckt Skistar varit riktiga banditer så fick detta mig att reflektera över vad man betalar och vad man får. I relation till Huså så tycker jag att produkten och upplevelsen Åre levererade var mångdubbelt bättre. Om det nu ska kosta 430 kr att åka i en släplift för att åka ner i 2-3 backar samt svintät och flack skog, då skulle Åre kunna kosta det dubbla. Men vad är det som gör mig så irriterad då, om det nu skulle gå att acceptera ett högre pris på kortet? Jag tror det är att Skistar mjölkar så mycket de kan. Är en backe öppen, då är det fullpris. Kan man ta betalt för parkering, då gör man det. Vill man åka längd kostar det extra, utöver liftkortet. Om man bokar vissa boenden, då är man tvingad att köpa liftkort. Det är liksom inte så särskilt sympatiskt paketerat. Man gör det för att man kan. Det är nog vad jag stör mig mest på, inte att det kostar en viss slant. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] SkiStar höjer priserna på liftkort med 5,8 procent
Tillbaka
Topp