Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] SkiStar höjer priserna på liftkort med 5,8 procent
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1302712" data-attributes="member: 146777"><p>Det är väl lite av att skandinaviskt koncept att man bygger monopol i skidorter? Skistar ogillas lite extra mycket för att de är så stora och då kan välja ännu friare hur de gör. Men annars är det ingen större skillnad mot vad Idre, stöten, gausta, hafjell,trillevallen osv gör. Dvs man driver lift och restauranger, byggar stugor osv. Det gör att bolagen sen kan bestämmer ganska fritt över sina priser.</p><p>Och om jag jämför familjens semester i alperna förra året med jämtlandssemestern iår så la vi nästan dubbelt så mycket på alpresan. Transporten ditt,liftkort,boende,mat. Allt var dyrare. Men då har vi lite annan "style" än andra här. Är väl typiskt svenskt småbarnsfamilj,dvs självhushåll och värmestuga....</p><p>Att man ska betalar liftkort för småbarn i alla alporter jag var I har jag också svårt att acceptera. Att har barn med sig i tex åre är billigt. Gratis liftkort,låga priser på uthyrning osv...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1302712, member: 146777"] Det är väl lite av att skandinaviskt koncept att man bygger monopol i skidorter? Skistar ogillas lite extra mycket för att de är så stora och då kan välja ännu friare hur de gör. Men annars är det ingen större skillnad mot vad Idre, stöten, gausta, hafjell,trillevallen osv gör. Dvs man driver lift och restauranger, byggar stugor osv. Det gör att bolagen sen kan bestämmer ganska fritt över sina priser. Och om jag jämför familjens semester i alperna förra året med jämtlandssemestern iår så la vi nästan dubbelt så mycket på alpresan. Transporten ditt,liftkort,boende,mat. Allt var dyrare. Men då har vi lite annan "style" än andra här. Är väl typiskt svenskt småbarnsfamilj,dvs självhushåll och värmestuga.... Att man ska betalar liftkort för småbarn i alla alporter jag var I har jag också svårt att acceptera. Att har barn med sig i tex åre är billigt. Gratis liftkort,låga priser på uthyrning osv... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] SkiStar höjer priserna på liftkort med 5,8 procent
Tillbaka
Topp