Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skyhöga elpriser = höjda liftkortspriser?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1266128" data-attributes="member: 12152"><p>Man kan ju hoppas att prisökningarna åtminstone i snitt stannar vid inflationstakten för samhället i övrigt. De senaste 20 åren har ju liftkorten blivit avsevärt dyrare i relation till andra varor.</p><p>För egen del kommer jag nog satsa hårdare på kiteburen topptur i år. Jag hade några dagar med kitedriven åkning förra säsongen som verkligen klargjorde potentialen i det konceptet för min personliga del. Riktiga kvalitetsdagar med bra åkning utan att gå många meter. Det kan ibland ta lite tid att ta sig till rätt sluttning för dagen (med tanke på vindriktning och skog på vägen dit), men väl där är det ett otroligt effektivt sätt att åka "liftburen" offpist gratis. Gratis i aspekten gratis när man väl har köpt grejor dock ska tilläggas, men det är ju skillnad på engångsinvesteringar och löpande dagspris.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1266128, member: 12152"] Man kan ju hoppas att prisökningarna åtminstone i snitt stannar vid inflationstakten för samhället i övrigt. De senaste 20 åren har ju liftkorten blivit avsevärt dyrare i relation till andra varor. För egen del kommer jag nog satsa hårdare på kiteburen topptur i år. Jag hade några dagar med kitedriven åkning förra säsongen som verkligen klargjorde potentialen i det konceptet för min personliga del. Riktiga kvalitetsdagar med bra åkning utan att gå många meter. Det kan ibland ta lite tid att ta sig till rätt sluttning för dagen (med tanke på vindriktning och skog på vägen dit), men väl där är det ett otroligt effektivt sätt att åka "liftburen" offpist gratis. Gratis i aspekten gratis när man väl har köpt grejor dock ska tilläggas, men det är ju skillnad på engångsinvesteringar och löpande dagspris. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Skyhöga elpriser = höjda liftkortspriser?
Tillbaka
Topp