Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Sportlov i Bad Gastein: Första riktiga gången i Alperna med barnen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1276596" data-attributes="member: 144594"><p>Här ett snapshot från Selva i Valgardena denna förmiddag - tyvärr inte den vanliga solen idag men så kan det ju bli även i alperna. Det vita området till vänster i bild är ett fantastiskt tryggt skidskoleområde mitt i byn med ski in/out och gradvis litet brantare backar runt omkring. Perfekt för hur små barn som helst. </p><p></p><p>Snart klarar man den långa äggliften Dantercepies upp till vänster i bild med backe som är litet röd kort längst upp och sen blir snällt blå. Där lärde jag mig själv åka snowboard som vuxen för övrigt. Mycket skönt att slippa kalla släpliftar då.</p><p></p><p>Mot slutet av veckan följde dottern (som endast förberetts med ett par dagar i barnsittliften/backen i lilla Abetone) med på Sella Ronda utan problem. Vi klämde faktiskt glaciären på Marmolada också. Ingen dålig skidstart i livet.</p><p></p><p>Och strax till höger i bild tar sig mamma och pappa (om de vill) utan att ta av sig pjäxorna snart till WC-störtlopps backen i Saslong, eller upp på soliga Seceda som är så vackert att man nästan glömmer åka skidor.</p><p></p><p>[ATTACH=full]23369[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1276596, member: 144594"] Här ett snapshot från Selva i Valgardena denna förmiddag - tyvärr inte den vanliga solen idag men så kan det ju bli även i alperna. Det vita området till vänster i bild är ett fantastiskt tryggt skidskoleområde mitt i byn med ski in/out och gradvis litet brantare backar runt omkring. Perfekt för hur små barn som helst. Snart klarar man den långa äggliften Dantercepies upp till vänster i bild med backe som är litet röd kort längst upp och sen blir snällt blå. Där lärde jag mig själv åka snowboard som vuxen för övrigt. Mycket skönt att slippa kalla släpliftar då. Mot slutet av veckan följde dottern (som endast förberetts med ett par dagar i barnsittliften/backen i lilla Abetone) med på Sella Ronda utan problem. Vi klämde faktiskt glaciären på Marmolada också. Ingen dålig skidstart i livet. Och strax till höger i bild tar sig mamma och pappa (om de vill) utan att ta av sig pjäxorna snart till WC-störtlopps backen i Saslong, eller upp på soliga Seceda som är så vackert att man nästan glömmer åka skidor. [ATTACH type="full"]23369[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Sportlov i Bad Gastein: Första riktiga gången i Alperna med barnen
Tillbaka
Topp