Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Surfa inomhus i Sälen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="roksox" data-source="post: 1155214" data-attributes="member: 76807"><p>Idag Av: h-e-n-x :</p><p>"kan ju vara just det som är anledning, göra bygdens intäkter mindre snöberoende "</p><p></p><p>Men tror du att folk åker ända vägen till Sälen om det inte finns snö där? Flowrider i all ära men en sådan lockar nog inte tillräckligt, tror jag. Dessutom är det sannolikare att en sådan byggs där männikskor bor (tätorter) när snön sinar på vintrarna. </p><p></p><p>Jag har inget emot att det byggs men som simonthyrberg säger kommer det inte finnas lika mycket snö (eller inget alls) inom en snar framtid, pga av våran levnadsstandard, populationsökningen i världen och förbränningen av fossila bränslen.</p><p></p><p>Omvandlingen av fossila- till förnyelsebara bränslen kommer ta sin lilla tid vilket leder oss till det enda alternativet (om man vill ha snö i backen), att det är upp till en var av oss att göra så gott den kan för miljön. </p><p></p><p>Så samåk, återvinning, släcka lyset, påverka dina politiker och på alla sätt förbuka så lite energi som möjligt.</p><p></p><p>Ha en trevlig dag</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="roksox, post: 1155214, member: 76807"] Idag Av: h-e-n-x : "kan ju vara just det som är anledning, göra bygdens intäkter mindre snöberoende " Men tror du att folk åker ända vägen till Sälen om det inte finns snö där? Flowrider i all ära men en sådan lockar nog inte tillräckligt, tror jag. Dessutom är det sannolikare att en sådan byggs där männikskor bor (tätorter) när snön sinar på vintrarna. Jag har inget emot att det byggs men som simonthyrberg säger kommer det inte finnas lika mycket snö (eller inget alls) inom en snar framtid, pga av våran levnadsstandard, populationsökningen i världen och förbränningen av fossila bränslen. Omvandlingen av fossila- till förnyelsebara bränslen kommer ta sin lilla tid vilket leder oss till det enda alternativet (om man vill ha snö i backen), att det är upp till en var av oss att göra så gott den kan för miljön. Så samåk, återvinning, släcka lyset, påverka dina politiker och på alla sätt förbuka så lite energi som möjligt. Ha en trevlig dag [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Surfa inomhus i Sälen
Tillbaka
Topp