Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Svenska skidorter stänger för säsongen på grund av corona
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Thomas61" data-source="post: 1203291" data-attributes="member: 149697"><p>Media har ju framställt oss skidåkare som vårdslösa egoister som kan tänka oss att åka skidor i dessa tider....och givetvis påhejade av "allmänheten"...som gissningsvis inte är skidåkare....eller möjligtvis har gjort en after-ski resa till Österrike på 80-90 talet. </p><p></p><p>Var uppe i Idre förra veckan och åkte, och det jag såg gjorde mig hoppfull.....har aldrig tidigare sett sådan hänsyn och respekt i liftköer och liftar...inget att "fylla upp stolar"...åkte man som jag, som singel med någon annan så satt en till höger och en till vänster i en 6-stolslift!</p><p>På serveringar var det glest mellan borden, definitivt ingen okänd som satt vid samma bord, handsprit utplacerad lite överallt, personal som ständigt bytte engångshandskar o.s.v ....skulle gissa och tro att det var liknande på andra anläggningar!</p><p></p><p>Till detta kan man väl lägga till att merparten av skidåkarna i fjällen är nog inte vi som "hänger" på denna sidan....utan är barnfamiljer som bor i stuga, umgås och lagar mat/äter där.....d.v.s den sociala distanseringen är stor.</p><p>Ytterligare att lägga till är att många "fjällturister" åker längd och går på tur...så även där är den sociala distanseringen stor. </p><p>För de som pekar finger och säger....men se hur det gick i Österrike/Italien....de har inte förstått en stor skillnad...i alperna är liftåkning i stängda kabinbanor och gondoler där man står packade som sillar(ni vet vad jag menar) ...men här hemma är det vanligast med öppna stolliftar och ankar/knappliftar.</p><p></p><p>Skulle kunna fortsätta med många punkter(ålder, riskgrupp, hälsotillstånd på oss som åker skidor)</p><p>Men som ni förstått är min åsikt att det är helt fel att stänga möjligheter att utöva sin favoritsysselsättning....som sker ute i FRISKA LUFTEN!</p><p></p><p>Mvh Thomas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Thomas61, post: 1203291, member: 149697"] Media har ju framställt oss skidåkare som vårdslösa egoister som kan tänka oss att åka skidor i dessa tider....och givetvis påhejade av "allmänheten"...som gissningsvis inte är skidåkare....eller möjligtvis har gjort en after-ski resa till Österrike på 80-90 talet. Var uppe i Idre förra veckan och åkte, och det jag såg gjorde mig hoppfull.....har aldrig tidigare sett sådan hänsyn och respekt i liftköer och liftar...inget att "fylla upp stolar"...åkte man som jag, som singel med någon annan så satt en till höger och en till vänster i en 6-stolslift! På serveringar var det glest mellan borden, definitivt ingen okänd som satt vid samma bord, handsprit utplacerad lite överallt, personal som ständigt bytte engångshandskar o.s.v ....skulle gissa och tro att det var liknande på andra anläggningar! Till detta kan man väl lägga till att merparten av skidåkarna i fjällen är nog inte vi som "hänger" på denna sidan....utan är barnfamiljer som bor i stuga, umgås och lagar mat/äter där.....d.v.s den sociala distanseringen är stor. Ytterligare att lägga till är att många "fjällturister" åker längd och går på tur...så även där är den sociala distanseringen stor. För de som pekar finger och säger....men se hur det gick i Österrike/Italien....de har inte förstått en stor skillnad...i alperna är liftåkning i stängda kabinbanor och gondoler där man står packade som sillar(ni vet vad jag menar) ...men här hemma är det vanligast med öppna stolliftar och ankar/knappliftar. Skulle kunna fortsätta med många punkter(ålder, riskgrupp, hälsotillstånd på oss som åker skidor) Men som ni förstått är min åsikt att det är helt fel att stänga möjligheter att utöva sin favoritsysselsättning....som sker ute i FRISKA LUFTEN! Mvh Thomas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Svenska skidorter stänger för säsongen på grund av corona
Tillbaka
Topp