Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Svenska VM-truppen i slopestyle
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fo_Ja" data-source="post: 1173854" data-attributes="member: 44852"><p>Hela problemet är ju inte åkarvalet(vilket inte va topp men helt ok enl mig) eller alla regler. Jag kan helt klart ta att det finns event med den typen av upplägg speciellt då det ser ut som att vi helt plötsligt håller på med en olympisk gren. Problemet är då det blir normen. När sporten präglas av drogtester, idrottsföreningar och minskat stöd för åkare och företag som inte kör den olympiska grejen. </p><p></p><p>Skidmärkens kontor och distributörer, framförallt här i Sverige har precis kommit på att man måste satsa mer på åkare som syns och är unika, och filmbolag som exponerar dessa än bara kids som kan dra dubblar och sw 14. Om vi inte håller fast vid detta som utövare, fans och konsumenter kommer det försvinna och inom kort har vi en förlegad sport med wakeup calls kl 07.15 på våra träningsläger, färre finasierade filmprojekt att titta på och kids som bara kör rails för att kunna dra disaster 630s upp på flatdowns och blind 810s av canons, till deras slopestyleåk.</p><p></p><p>Är det någon annan som bryr sig mer om det än om vårt landslag till nästa helg?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fo_Ja, post: 1173854, member: 44852"] Hela problemet är ju inte åkarvalet(vilket inte va topp men helt ok enl mig) eller alla regler. Jag kan helt klart ta att det finns event med den typen av upplägg speciellt då det ser ut som att vi helt plötsligt håller på med en olympisk gren. Problemet är då det blir normen. När sporten präglas av drogtester, idrottsföreningar och minskat stöd för åkare och företag som inte kör den olympiska grejen. Skidmärkens kontor och distributörer, framförallt här i Sverige har precis kommit på att man måste satsa mer på åkare som syns och är unika, och filmbolag som exponerar dessa än bara kids som kan dra dubblar och sw 14. Om vi inte håller fast vid detta som utövare, fans och konsumenter kommer det försvinna och inom kort har vi en förlegad sport med wakeup calls kl 07.15 på våra träningsläger, färre finasierade filmprojekt att titta på och kids som bara kör rails för att kunna dra disaster 630s upp på flatdowns och blind 810s av canons, till deras slopestyleåk. Är det någon annan som bryr sig mer om det än om vårt landslag till nästa helg? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Svenska VM-truppen i slopestyle
Tillbaka
Topp